اطلاعیه دبیرخانه هیأت امنا دانشگاه آزاد درباره تعیین رئیس جدید

 

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، در این اطلاعیه آمده است: جلسه هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی و با حضور 10 عضو حقیقی و حقوقی هیأت امنا در دفتر ریاست هیأت امنا در تاریخ 21/10/ 90 تشکیل شد.

بر اساس اطلاعیه دببرخانه هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی، در ابتدای جلسه ریاست هیأت امناء از اعضاء خواست تا 12 نفر از نامزدهای ریاست دانشگاه که تا تاریخ 10/10/90 رزومه خود را به دفتر وزارت علوم ارسال کرده اند و نامشان در رسانه های جمعی اعلام شده در جلسه حضور یافته و سیاست های اجرائی و برنامه های خود را برای اداره دانشگاه به هیأت امناء ارائه کنند، جواب سوالات هیات امناء را بدهند و پس از آن رای گیری انجام شود.

این اطلاعیه در ادامه اعلام می کند: سپس هرکدام از نامزدها که رای بیشتری آورد به عنوان منتخب هیأت امناء به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شود. بعضی از اعضاء اعلام کردند مطالعه رزومه نامزدها کافی بوده و نیازی به حضورشان در جلسه نیست اما ریاست هیأت امناء و بعضی دیگر از اعضاء اعلام کردند برای تعیین نامزد مناسب باید این حق به همه نامزدها داده شود تا با حضور در جلسه از برنامه های خود دفاع کنند و نباید برای تعیین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان طوری اقدام کنیم که فرصت ارائه برنامه های نامزدها را از آنها بگیریم.

این اطلاعیه می افزاید: آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام کرد ما هنوز طبق مفاد تبصره ذیل بند ﮪ  ماده 12 اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در مهلت قانونی هستیم و اگر در این جلسه فرصت ارائه برنامه ها برای همه نامزدها فراهم نشد در مهلت مقرر مذکور بلافاصله جلسه هیأت امناء را می توانیم تشکیل دهیم تا انتخاب احسن انجام شود.

در بخش دیگر اطلاعیه مذکور آمده است: در اثناء مباحثات مذکور در مورد ضرورت یا عدم ضرورت حضور نامزدها که چند نفر از آنها برای حضور در جلسه هیأت امناء دعوت شده و منتظر حضور در جلسه بودند، برخی از اعضا بدون اینکه ریاست هیئات امناء اعلام رای کند، با نوشتن رای خود و تنظیم صورت جلسه از ادامه حضور سایر نامزدها در جلسه جلوگیری کردند و جلسه به شکل یکطرفه ای به بن بست کشیده شد که رئیس هیأت امناء اعلام کرد این نحوه اقدام غیر قانونی و فاقد اعتبار است زیرا باید پس از حضور نامزدها و اعلام مراتب رای گیری توسط رئیس هیأت امناء، اخذ رای انجام می شد. بدین ترتیب جلسه مورخ 21/10/90 هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی بدون نتیجه قانونی پایان یافت.

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی شب گذشته با دریافت 5 رای از 9 رای اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با کاندیداتوری فرهاد دانشجو پیشنهاد شد.