اعلام برنامه‌های بیست و چهارمین هفته کتاب در استان بوشهر

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های هفته کتاب در استان بوشهر از سوی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامیِ این استان اعلام شد.

بر این اساس، «دیدار نویسندگان حوزه کودک با نویسندگان، در مدارس بوشهر»، «بزرگداشت روز صنعت چاپ و تجلیل از چاپخانه داران»، «برگزاری مسابقه انشا نویسی با موضوع کتاب»، «کتاب شفا ( اهدا کتاب به بیماران بستری در بیمارستان‌ها)»، «جشن کتاب ویژه کودکان و نوجوانان»، «برگزاری مراسم بزرگداشت پنج نفر از مفاخر ادبی و نویسندگان استان» از برنامه‌هایی است که در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

همچنین «نذر کتاب» در مساجد بوشهر، «بر پایی غرفه کتاب» در پارک ساحلی، «جلسه نقد و بررسی کتاب» در دانشگاه آزاد و «برپایی ایستگاه صلواتی کتاب» از برنامه‌های دیگر هفته کتاب در شهر بوشهر است.

 

دیگر برنامه‌های استان بوشهر در ایام هفته کتاب به تفکیک شهر به شرح زیر است:

در شهر دیلم «برپایی نمایشگاه کتاب» و «رونمایی کتاب» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و نیز «اهدای کتاب به مراکز فرهنگی» و «طرح فراموشی کتاب» از برنامه‌های این هفته است.

در شهرستان دشتستان و در شهرهای برازجان و شبانکاره، «نمایشگاه کتاب»، «اجرای طرح قصه‌خوانی در مدارس»، «جشن کتاب»، «اهداء کتاب»، و نیز «کارگا‌ه‌های روش‌های ترغیب کودکان به مطالعه» و «اجرای قصه‌گویی به روش نمایشنامه خوانی»، «بر پایی غرفه مبادله و اهداء کتاب در دوشنبه بازار شبانکاره» و «همایش معرفی خانواده کتابخوان برتر (همراه بابرنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری)» از برنامه‌هایی است که در هفته کتاب اجرایی می‌شود.

برنامه‌های شهرستان جم در هفته کتاب، به «برگزاری نمایشگاه کتاب»، «تجلیل از فعالین حوزه کتاب (نویسنده، ناشر، ‌کتابدار، کتاب‌فروش، کتابخوان)»، «اهدا کتاب» و «جشن کتاب ویژه کودکان و نوجوانان» اختصاص دارد.

در شهرستان دیر، «نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی»، «برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی»، «قصه‌گویی دانش آموزان در مراسم صبح‌گاه مدرسه با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «اهدای کتاب به کتابخانه‌های مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد»، «بازدید فرماندار و مسولان شهرستان از کتابخانه‌‌های عمومی»، «نقد و بررسی کتاب سازه‌های خستگی نوشته حسن سهولی»، «بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه عمومی آبدان»، و «عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی شهرستان و کتابخانه عمومی مساجد» از برنامه‌های هفته کتاب اعلام شده است.

شهرستان کنگان نیز در این ایام میزبان «برگزاری مراسم ویژه شعر و داستان کودک»، « نمایشگاه نقاشی با عنوان کتاب»، «برگزاری مراسم ویژه ادبیات و موسیقی»، «مراسم ویژه جشن کتاب و تقدیر از مولفان کنگانی» است، و بازدید اعضاء شورای برنامه‌ریزی کتابخانه از کتابخانه‌‌های کنگان در این هفته صورت می‌گیرد.

در شهرستان گناوه، «برپایی نمایشگاه کتاب»، «اهدا کتاب در مدارس و مساجد»، «حضور در کتابخانه‌ها»، «مسابقه کتابخوانی»، «بررسی و نقد کتاب» برنامه‌هایی است که در هفته کتاب اجرا می‌شود.

در شهرستان تنگستان «جشن کتاب با حضور کودکان و نوجوانان»، «نمایشگاه کتاب»، «نمایشگاه هنری یار مهربان» و «تقدیر از کتابخوانان و کتابداران نمونه» از برنامه‌های هفته کتاب است.

در شهرستان دشتی نیز، «نمایشگاه کتاب»، «نمایشگاه سیار کتاب در روستا‌های پر جمعیت شهرستان»، «افتتاح خانه‌های قصه و کتاب در دبستان‌های خورموج»، «فراخوان جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب»، «نمایشگاه سیار کتاب»، «رونمایی از کتاب‌های مولفان شهرستان» و «تجلیل از خیرین کتاب» در هفته کتاب اجرایی می‌شود.

 

بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان ماه الی ۱ آذر ۱۳۹۵ در سراسر کشور برگزار می‌شود.