اعلام برنامه‌های بیست و چهارمین هفته کتاب در استان کرمانشاه

 

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های هفته کتاب در استان کرمانشاه از سوی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامیِ این استان اعلام شد.

بر این اساس، «برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب استان»، «طرح تخفیف 20 درصد کتاب با حمایت خانه کتاب توسط کتابفروشان»، «نقد و بررسی آثار نویسندگان استان»، «اهدای کتاب به مناطق محروم و مراکز فرهنگی و آموزشی»، «نشست و گردهمایی ناشران و انجام مقدمات تشکیل تعاونی ناشران»، «بررسی و پیگیری طرح انتخاب پایتخت کتاب»، «پخش تیزر هفته کتاب از صداوسیمای استان»، «نشست بررسی ابعاد شخصیتی امام حسین (ع)»، «نشست شرح مثنوی معنوی»، «نشست قرآن و سبک زندگی»، «نشست فرصت‌ها، چالش‌ها و آسیب‌ها فضای مجازی» و«تجلیل از خادمان نشر و ناشران استان» از برنامه‌های اداره کل استان در ایام هفته کتاب است.

دیگر برنامه‌های استان کرمانشاه در ایام هفته کتاب به تفکیک شهر به شرح زیر است:

برگزاری «نمایشگاه کتاب در شهرستان‌ها» در اداره کل استان، اسلام‌آباد غرب،کنگاور، سرپل ذهاب از برنامه‌های این هفته اعلام شده و همه شهرستان‌های استان میزبان «آیین تجلیل از ناشران و خادمان نشر استان کرمانشاه» در این ایام هستند.

«تقدیر و دیدار با مولفین کتاب شهرستان» و «ایجاد دیوار یار مهربان من» از برنامه‌های هفته کتاب در اسلام‌آباد غرب- سنقر اعلام شده است.

در سر پل ذهاب «نمایشگاه طراحی و نقاشی با موضوع کتاب»، «پذیرش عضویت رایگان در کتابخانه عمومی»، «برگزاری مسابقه کتابخوانی» و «اجرای تئاتر خیابانی با موضوع کتاب و مطالعه» از برنامه‌هایی است که در هفته کتاب اجرایی می‌شود.

شهرستان کنگاور میزبان «برگزاری جشنواره و مسابقه کتابخوانی» و اداره کل و انجمن‌های شعر و ادب استان میزبان «عصر شعر بزرگ کرمانشاه» در هفته کتاب هستند.

گفتنی است، «جشن امضاء آثار شاعران و نویسندگان» توسط اداره کل با همکاری ناشران در این استان در هفته کتاب برگزار می‌شود.

 

بیست‌و‌چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان ماه الی ۱ آذر ۱۳۹۵ در سراسر کشور برگزار می‌شود.