راه اندازی سرویس گزارش پیامکهای ناخواسته

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران از IT World، این انجمن از اعضاء اپراتور شبکه تلفن همراه می خواهد تا هرزنامه ها یا اسپم هایی که دارای بیشترین آمار گزارش از سوی مشتریانشان هستند را گزارش کنند تا به آنها در تشخیص و حذف اسپمرهایی که به ارسال پیامکهای ناخواسته می پردازند، کمک نمایند.

اپراتورهای تلفن همراه نمی توانند پیامکهای ناخواسته و آزاردهنده را مسدود کنند و یا همانند سرویس ایمیل آنرا به پوشه Spam انتقال دهند.

Cloudmark متخصصی که فیلترینگ اسپم ها یا هرزنامه ها را در سرویس ایمیل ابداع کرد در حال طراحی سیستم جدیدی است که این امکان را به اپراتورهای شبکه تلفن همراه می دهد تا گزارشهای اسپم از مشتریانشان در سرتاسر جهان را گردآوری کنند و پس از تحلیل داده ها، منابع حمله ها و حجمشان را تحلیل نمایند.

اپراتورها اگر به چنین سیستمی تجهیز باشند خواهند توانست ازحق حریم خصوصی خود بهتر دفاع نمایند و دولتها را مجبور به وضع قوانین و سیاستهایی پیرامون این قضیه بنمایند.

GSMA اعلام کرد؛ شرکت AT&T Mobility، اپراتور کره ای Korea Telecom و اپراتور فرانسوی SFR اولین اپراتورهایی خواهند بود که اطلاعات را در سیستم جدید توزیع می نمایند.

اگر چه سرویس گزارش پیامک GSMA قادر نخواهد بود همانند سرویس ایمیل Cloudmark به مسدود نمودن خودکار پیام های متنی ناخواسته بپردازد ولی آن این امکان را به اپراتورهای تلفن همراه می دهد تا پس از انجام فرآیندهای عملیاتی برروی پیامها اطلاعات سودمند را به کاربران ارائه دهند.