پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه های کشور را رتبه بندی می کند

دکتر جعفر مهراد، رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، در گفتگو با پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) با اعلام این خبر افزود: در جلسه کمیته راهبری ISC   که در روز چهارشنبه مورخ 5/3/1389 در دفترمعاون محترم پژوهشی و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برگزار شد وی درباره رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام به تفصیل سخن گفت و اظهار داشت: معیارها و شاخص های رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام که به تصویب وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی رسیده مبنای رتبه بندی دانشگاه ها است.

در این جلسه دکتر مهدی نژاد، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری، رتبه بندی دانشگاه های کشور را با اولویت بالا توصیه نمود و مقرر شد ابتدا تمام دانشگاه های دولتی و غیر دولتی ایران رتبه بندی شده و نتیجه به شورای راهبری (ISC ) گزارش شود .

دکتر مهراد بیان کرد: وب سایت رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام به نشانی www.ur.isc.gov.irآماده شده و هم اکنون خبرگان رتبه بندی مشغول آماده سازی زمینه های لازم برای رتبه بندی می باشند .

وی ادامه داد: نمایندگان (ISC) در دانشگاه های بزرگ کشورهای اسلامی با همکاری موثر رؤسای این دانشگاه ها معرفی شده و قرار است در آبان ماه 1389 برای این نمایندگان کارگاهی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار شود تا با معیارها و شاخص های رتبه بندی آشنا شوند .

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، تصریح کرد:  پس از برگزاری کارگاه آموزشی در شیراز رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام آغاز خواهد شد .

وی در پایان افزود: بعد از تایمز و شانگهای که دو نظام رتبه بندی جهانی دانشگاه ها هستند ، ISC سومین نظامی است که با تایید  وزرای کشورهای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران  تاسیس  شده و مسئولیت سنجش عملکرد پژوهشی کشورهای اسلامی را بر عهده دارد .