نمایش قديمي ترين كتب چاپي موجود در كتابخانه ملي ملك به مناسبت هفته کتاب

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) روابط عمومي كتابخانه و موزه ملي ملك اعلام کرد: دراين نمايشگاه، كه قسمتي از قديمي ترين كتب چاپي موجود در كتابخانه ملي ملك را در بر دارد،  تعداد بيش از 40 عنوان كتاب با موضوعات مختلف ادبيات، تاريخ و جغرافيا و علوم پزشكي و كتاب هاي مرجع ، به زبان هاي فارسي، عربي و زبان هاي لاتين چون انگليسي و فرانسه  به نمايش گذاشته شده است.

از قديمي ترين كتابها مي توان به كتابي با عنوان «القانون في الطب» نوشته ابوعلي سينا اشاره كرد. اين كتاب در سال 1593 ميلادي در رم به چاپ رسيده كه در حقيقت نخستين انتشار آن محسوب مي شود و به همين دليل به قانون رمي  نيز مشهور شده.

ديگر كتب قديمي چاپي به نمايش درآمده در اين نمايشگاه كتاب «تقويم التواريخ» نوشته حاجي خليفه چاپ شده در قسطنطنيه به سال 1146 قمري ، و قرآني به چاپ رسيده در هامبورگ در سال 1694 ميلادي با عنوان «القرآن و هو شرعه الاسلاميه محمدبن عبدالله» است. 

كتاب هاي به زبان لاتين به نمايش درآمده متعلق به قرن 19 ميلادي است. ديگر كتب هايي كه در اين نمايشگاه موجود است مي توان از كتاب هاي به چاپ رسيده در شهر هايي چون تهران، تبريز،لندن، قاهره در مصر،كلكته، بنگال، پيزا در ايتاليا و چاپخانه دانشگاه مسكو نام برد. 

علاقه مندان مي توانند تا پايان آبان ماه به نشاني مؤسسه كتابخانه و موزه ملي ملك واقع در تهران: خيابان امام خميني (ره) مراجعه كنند.