سمینار بین المللی «پیام کتاب قدیمی در محیط اطلاعاتی جدید»

 

به گزارش لیزنا، سمینار بین المللی «پیام کتاب قدیمی در محیط اطلاعاتی جدید» از 18-19 مارس 2011 (27-28 اسفند 1389) در کنار نمایشگاه بین المللی کتاب پاریس برگزار خواهد شد. برگزار کننده این سمینار گروه روابط بین الملل انجمن کتابخانه تحقیقاتی فنلاندی است. مخاطبان اصلی این سمینار بین المللی، کتابداران، آرشیویست ها، دانشجویان علوم اطلاع رسانی، ناشران، مورخان کتابخانه و کتاب و مورخان فرهنگ و هنر می باشند. زبان اصلی سمینار نیز انگلیسی است.

اهداف از برگزاری این سمینار بین المللی به شرح ذیل بیان شده است:

  • گردهم آوردن متخصصان کتابخانه ها، موزه ها، دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی و نیز متخصصان صنعت چاپ و نشر به منظور تبادل اطلاعات درخصوص پروژه های پژوهشی جدید درباره کتاب ها و آثار قدیمی
  • تبادل نظر به منظور کشف ماهیت کتاب قدیمی، نسخه خطی و آثار چاپی دستی در محیط دیجیتالی
  • معرفی و تصویر سازی مدل های داده ای و مفهومی توسعه یافته برای ارائه محتواها و مفاهیم فرهنگی کتاب قدیمی به خوانندگان عصر حاضر
  • تقویت مشارکت کتابخانه ها و آرشیوها در تعبیه مدل های داده ای و مفهومی و افزایش استاندارد سازی
  • ترویج همکاری کتابخانه های فرانسه و فنلاندی در پژوهش در حوزه آثار قدیمی
  • غنی سازی بحث جدید مفهوم فرهنگی کتاب با اشاره به سؤالاتی مانند: به چه دلایلی ممکن است که خوانندگان عصر حاضر به کتاب قدیمی علاقه مند باشند؟ و آن ها چگونه می توانند به کتاب ها و آثار قدیمی علاقه مند شوند؟

علاقه مندان در صورت داشتن هرگونه سؤال می توانند با آدرس پست الکترونیکی eva.costiander-hulden@abo.fi و paivi.pekkarinen@helsinki.fi مکاتبه نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.