حضور ثمینه باغچه‌بان در خانه کتابدار

به گزارش لیزنا، همزمان با فرارسیدن بهار، فرصتی برای دوستداران کتاب کودک ایران فراهم شده است تا با ثمینه باغچه بان، دختر جبار باغچه بان و کارشناس برجسته آموزش و پرورش کودکان ناشنوا در خانه کتابدار دیدارهای نوروزی داشته باشند.

ثمينه باغچه بان که چند روزی است به ایران آمده، روز شنبه ٢٠ فروردین، ساعت 3 بعداز ظهر در خانه کتابدار نشستی خواهد داشت تا در فرصتی ارزشمند از تجربه های گسترده خود در زمینه آموزش و پرورش و خاطرات خود با پدر و مادرش سخن گوید. خاطراتی که با تلاش او در کتاب «روشنگر تاریکی ها» بازتاب یافته است.

نشست مذکور با حضور علاقه مندان در خانه کتابدار واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از میدان منیریه، خیابان اسدی منش، کوچه‌ي دهستانی، پلاک ۲ برگزار می شود.

لازم به ذکر است کتاب «روشنگر تاریکی ها» از سوی مؤسسه‌ي پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان منتشر شده است و در برگیرنده شرح زندگی باغچه‌بان و همسرش صفیه میربابایی، یادداشت‌های ثمین و ثمینه باغچه‌بان درباره‌ي زندگی پدر و مادرشان و مجموعه عکس‌هایی از آلبوم خانوادگی آن‌هاست.

این کتاب با یادداشت‌های صفیه میربابایی همسر باغچه‌بان آغاز می‌شود و با زندگی‌نامه‌ی خودنوشت باغچه‌بان ادامه می‌یابد.

میرزا جبار عسگرزاده معروف به جبار باغچه‌بان بنیان‌گذار نخستین کودکستان و نخستین مدرسه ناشنوایان ایران در تبریز است. او همچنین اولین مؤلف و ناشر کتاب کودک در ایران است.

همچنین خانه کتابدار در مراسم دیگری روز سه شنبه مورخ 30 فروردین 1390 از ساعت 15 تا 17 روز جهاني كتاب كودك  را با حضور اعضاي كتابخانه خود جشن می گیرد.