کد خبر: 46650
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 آبان 1401 - 08:52

داخلی

»

گفتگو

واشنگتن دی سی نوآورترین شهر جهان است

منبع : لیزنا
رتبه های دوم تا دهم شهرهای نوآور جهان در اختیار برلین، پاریس، کانبرا، پکن، اتاوا، رم، لندن، مادرید و برازیلیا قرار دارد.
واشنگتن دی سی نوآورترین شهر جهان است

به گزارش لیزنا، دکتر جعفر مهراد، استاد بازنشسته دانشگاه شیراز و موسس ISC  گفت: نوآوری را می توان به طرق مختلف تعریف کرد. واژه‌نامه آکسفورد نوآوری را به عنوان « روش، ایده و محصولی جدید» تعریف می کند. با این حال، اگر از کارشناسان این حوزه نیز پرسیده شود ممکن است آن ها از نوآوری تعاریف متفاوت دیگری ارایه دهند.در مفهوم تجاری، نوآوری عبارت است از تبدیل یک ایده به راه حلی که از دیدگاه مشتری به «ارزش» اضافه می کند. نوآوری در کسب و کار برای سازگاری، غلبه بر موانع و تقویت رشد ضروری است. بعلاوه، نوآوری در کاهش خطر رکود که می تواند برای مشاغل بزرگ یا کوچک مضر باشد کلیدی است.

وی گفت: آخرین گزارش شهر های نوآور که توسط Paymentsense ارایه شده است، شهرهایی را معرفی کرده است که از نظر نوآوری برتر از بقیه هستند. در این گزارش تلاش شده تا با مقایسه داده های سال جاری با داده های سال گذشته مشخص شود که کدام شهرها الهام بخش نوآوری بوده و طی ١٢ ماه گذشته چه تغییراتی در این شهر ها بوجود آمده است.

سنجش نوآوری:

دکتر جعفر مهراد در ادامه گفت: در انتخاب شهر های نوآور داده های زیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است: تعداد درخواست ثبت اختراع در گوگل، تعداد ثبت کسب و کارهای جدید، تعداد دانشگاه ها و رتبه آن ها در رتبه‌بندی Round University Ranking و متوسط میزان جستجوی ماهانه و روندهای جستجو برای « چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم»، و تعداد کسب و کارهای ثبت شده در پلاتفرم های جهانی تامین مالی، کیک استارت ها (Kickstarters، از پیشگامان جذب حمایت مالی و سرمایه‌گذاری جمعی در دنیا برای پروژه های نوآورانه و نرم افزاری است)، و متوسط ارزش آن ها.

با استفاده از داده های بالا، نوآورترین شهر های جهان به قرار زیر است: واشنگتن دی سی با ٧/٠٠٠/٨۴٠ ثبت اختراع گوگل، ٩٨/١٩٧ ثبت کسب و کار جدید، ١۴٨ دانشگاه برتر، ٧٠/٧ متوسط امتیاز دانشگاه ها، ١۶۵/٠٠٠ متوسط میزان جستجوی ماهانه « چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم»، ٣٨۶/٢٢٧ کیک استارتر (تعداد ایده ها) و با ٨٢/٣ امتیاز شاخص از کل ١٠٠ نوآورترین شهر جهان است.

رتبه های دوم تا دهم شهرهای نوآور جهان در اختیار برلین، پاریس، کانبرا، پکن، اتاوا، رم، لندن، مادرید و برازیلیا قرار دارد. تعداد ثبت اختراع گوگل در پکن ١۵/٠٣٩/٧١٩ اختراع گزارش شده است. تعداد دانشگاه های برتر این شهر ٨٧ و متوسط امتیاز دانشگاه ها ۵۶/٣ است. در این گزارش، مسکو در جایگاه ١٢، دهلی نو ١٧، آنکارا ٢۶، کوالالامپور ٣٠، اورشلیم ٣۵، ابوجا (نیجریه) ٣٨، جاکارتا ٣٩، هانوی ۴٢، ابوظبی ۴٣، ریاض ۴۴، قاهره ۴٨، اسلام آباد ۴٩ و داکا با رتبه ۵٠ در بین ۵٠ شهر نوآور جهان قرار دارند٠

آنکارا (ترکیه)در همسایگی ایران دارای ١٠١/١٢۴ ثبت اختراع گوگل و ٨۵/٧٩٨ ثبت کسب و کار جدید است. تعداد دانشگاه های برتر آنکارا ٣٩، متوسط امتیاز دانشگاه ها ۴١/٢، متوسط جستجوی ماهانه برای « چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم» ١٣٠٠، کیک استارتر ٢۴٠ و امتیاز شاخص از کل ١٠٠ در حدود ۴٧/٧ اعلام شده است.

برچسب ها :