حفره های امنیتی در پروتكل اينترنت IPV6

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، بهروز عباس‌زاده در نخستين سينمار گذر به IPV6 در ايران، با تشريح تهديدات و امنيت در IPV6، اظهار داشت: برخي از تصورها بر اين استوار است كه اگر به جاي IPV4 از IPV6 استفاده شود، مشكلات امنيتي حل خواهد شد؛ اما كارشناسان اعلام مي‌كنند كه IPV6 نيز مشكلات امنيتي خود را خواهد داشت.
رئيس اداره نظارت و ارزيابي سازمان فناوري اطلاعات ايران با اشاره به تهديدها و حملات در نسخه ششم اينترنت پروتكل، تصريح كرد: در زمان مهاجرت از IPV4 به IPV6 برخي حمله‌هاي IPV4 حذف مي‌شوند، برخي‌ حمله‌ها به قوت خود باقي مي‌‌مانند و برخي از حملات نيز تغيير ساختار مي‌دهند.
عباس‌زاده افزود: با توجه به اينكه نسخه ششم اينترنت پروتكل، 128 بيتي و نسخه چهار، 32بيتي است، 32 بيت اول نسخه شش، آدرس نسخه چهار است و هكر‌ها از اين طريق آدرس‌هاي شبكه را حدس مي‌زنند.
رئيس اداره نظارت و ارزيابي سازمان فناوري اطلاعات ايران در بخش ديگري از سخنانش به بيان نكاتي در خصوص امنيت IPV6 پرداخت و توضيح داد: فيلتر آدرس‌هاي بي استفاده، فيلتر سرويس‌هاي اضافي در ديواره آتشين، بستن پروتكل‌هاي غير نياز در شبكه، حذف موارد غيرضروري در ارتباطات، امن نگه‌داشتن ميزبان‌ها و برنامه‌هاي كاربردي، استفاده از همسايه‌هاي ايستا و اعمال فيلترينگ خروجي روي تجهيزات ديواره آتشين از نكاتي است كه اعمال آنها به امنيت IPV6 كمك مي‌كند.