اگر منابع مالی در اختیار انجمن کتابخانه‌ها باشد شاهد کارهای فاخری خواهیم بود

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های استان آذربایجان شرقی، مهندس آبدار در این بازدید با اشاره به صبغه فرهنگی بسیار غنی آذربایجان خصوصاً تبریز گفت: برخی آثار و  اندیشه ها در ذهن ها ماندگار می شوند و بشریت همواره آنها را به عنوان گنجینه هایی گرانبها در ذهن خود نگه داشته و از آن بهره مند می شود که این کتابخانه نیز جزو گنج های بسیار ارزشمند استان و میهن عزیزمان است.

معاون اداری و مالی شهرداری تبریز ضمن اشاره به رویکرد فرهنگی شهردای تبریز به نشست شهرداران کشورهای اسلامی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در این نشست 11 بن مصوب شد که از این 11 بند هفت مورد فرهنگی بود و این نشان از توجه ویژه شهرداری ها به مقوله فرهنگی است و در همین راستا شهرداری تبریز علاقمندانه خود را موظف به همکاری در توسعه فرهنگی شهر می داند.

دکتر هادی هاشمیان نسخه شناس برجسته و از اساتید دانشگاه نیز از خدمات مهدس آبدار در زمان تصدی شهرداری منطقه 8 تبریز و حال حاضر تقدیر کرده و خواستار همکاری بیش از پیش شهرداری تبریز با مجموعه کتابخانه های عمومی شده و بدیهی ترین این همکاری را در تحقق به موقع قانون نیم درصد دانست.

دکتر هاشمیان افزود: اگر منابع مالی ک مهم ترین آن نیم درصد است به اندازه کافی و در زمان مقرر در اختیار انجمن کتابخانه های عمومی باشد مطمئناً کارهای بسیار ارزشمند و فاخری را در این کلانشهر شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به تحول ایجاد شده در کتابخانه ها در دوران مدیریت فعلی مهم ترین معضل توسه کتابخانه های عمومی تبریز را نبود منابع مالی کافی عنوان کرد.

دکتر هاشمیان با اشاره به ثبت جهانی وقف نامه ربع رشیدی از این کتابخانه و نیز تصویب ثبت ملی چند اثر جدید دیگر گفت: در این کتابخانه آثار بسیار ارزشمند و بی نظیر در سطح جهانی نگهداری می شود که با تامین اعتبار می توان این آثار گرانسنگ را به هموطنان و جهانیان عرضه نمود.

خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این بازدید با ابراز امیدواری نسبت به دید فرهنگی شهرداری خواستار افزایش این حسن ظن نسبت به کتابخانه ها خصوصاً در زمینه پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها از محل درآمدهای شهرداری ها شد.

وی گفت: بر اساس قانون، کتابخانه های عمومی دارای ردیف بودجه جاری نمی باشند و تنها منبع درآمدی، مصوبه قانون در خصوص نیم درصد است که تمام هزینه های جاری کتابخانه ها که همگی صرف خدمتگزاری به هم میهنان و همشهریان خصوصاً دانش دوستان عزیز شده و نیز مزایای حقوقی کتابداران و پرسنل کتابخانه ها از این محل پرداخت می شود.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری و مساعدت بیش از پیش شهرداری در عمل به این بند مصوب قانون شاهد حرکت و جهشی چشمگیر به سوی دستیابی به جایگاه واقعی کتابخانه ها آنچنان که شایسته مردم این دیار فرهنگی کهن است خواهیم بود.

در این دیدار بازدیدکنندگان از بخش مختلف کتابخانه از جمله بخش نفایس و اهداگران و گنجینه غنی نشریات دیدن کردند.