هيأتي از مسؤولان صنعت چاپ چين به تهران مي‌آيد
به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، همه ساله رايزني فرهنگي ايران در پكن به نمايندگي از ناشران ايراني با عرضه كتاب‌هاي گوناگون در نمايشگاه بين المللي كتاب پكن حضوري فعال داشته است.

سال گذشته نيز اين رايزني با حضور در شانزدهمين نمايشگاه كتاب پكن، در كنار كتاب‌هاي فارسي و انگليسي خود، بيش از 50 عنوان كتاب ترجمه شده به زبان چيني در زمينه هاي ادبي ، اسلامي ، تاريخي ، فرهنگي و هنري را در معرض ديد بازديد كنندگان علاقه‌مند قرار داد.


با توجه به گستردگي بازار كتاب و صنعت چاپ و نشر در چين و آمادگي طرف چيني براي هرگونه همكاري در اين خصوص، زمينه براي همكاري‌هاي گسترده تر بين ناشران و صنايع چاپ و نشر دو كشور وجود دارد. خريد و فروش حق كپي رايت آثار مؤلفان دو كشور، ترجمه و انتشار كتاب به ويژه كتابهاي كودكان، چاپ آثار مشترك ادبي و هنري، سرمايه گذاري در زمينه صنايع انتشاراتي و تبليغاتي، همكاري در زمينه هاي صنايع فرهنگي و توليد اقلام فرهنگي و هنري و صوتي و تصويري و بسته بندي، مبادله تجارب و دستاوردهاي حاصله در زمينه‌هاي انتشار كتاب‌هاي الكترونيكي، ديجيتالي، سه بعدي و فناوري‌هاي نوين صنعت نشر از مواردي هستند كه دست اندر كاران صنعت چاپ و نشر دو كشور مي توانند با هم در اين زمينه ها همكاري داشته باشند.