برنامه نشستهای تخصصی کتابخانه مجلس در نمایشگاه کتاب اعلام شد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل ازخبرگزاری مهر، رونمایی از "مصحف بهارستان" با حضور مجتبی سبزه،‌ داود نظریان، محمد مودی و عباس سلیمانی روز چهارشنبه 15 اردیبهشت از ساعت 18 در سرای اهل قلم برگزار خواهد شد.

"مصحف بهارستان" گلچینی از زیباترین و نفیس‌ترین قرآن‌ها از عهد ایلخانی و تیموری تا صفویه و قاجار است که در گردآوری آن از 22 نسخه قرآن نفیس کتابخانه مجلس با نظر کارشناسان خبره استفاده شده است.

همچنین دوشنبه 20 اردیبهشت نشست معرفی و بررسی "کتابخانه دیجیتالی رسان" در محل کارنامه نشر با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین رسول جعفریان، سید محمد حسین حکیم، سید علیرضا طیرانی و احسان‌الله شکراللهی از ساعت 14 تا 15:30 برپا می‌شود.

کتابخانه دیجیتال مجلس شورای اسلامی "رسان" (ره آورد ساماندهی اندیشه‌های نهفته) به امر رساندن اطلاعات علم‍ی از طریق رسانه رایانه می‌پردازد.

این پایگاه امکان نمایش تمام صفحه حدود 6000 نسخه خطی برروی اینترنت را دارد.

مراسم رونمایی از کتاب"تفسیر کتاب‌ الله" چهارشنبه 22  اردیبهشت از ساعت 16:30 در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین جعفریان، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی‌راد،‌ سید محمد عمادی حائری و محمد کاظم رحمتی حضور می‌یابند و درباره این کتاب به بحث و گفتگو  خواهند پرداخت.

کتاب دو جلدی "تفسیر کتاب الله از ابوالفضل بن شهر دویر دیلمی با مقدمه محمد عمادی حائری از سوی کتابخانه مجلس شورای اسلامی با همکاری کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی وابسته به دفتر آیت‌الله سیستانی منتشر شده است