برگزاری نخستين همايش ملي نشر در آبان ماه سال جاري

دبير اجرایی نخستين همايش ملي نشر در گفت‌‌وگو با پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، اظهار داشت: نخستین همایش ملی نشر که قرار بود تیرماه سال جاری در کتابخانه ملی برگزار شود به نعویق افتاد و طی جلسه ای و با توافق های به عمل آمده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اسناد و كتابخانه ملي، این همایش همزمان با هفته کتاب و در آبان ماه 1389 برگزار شود.

هزاوه ای درباره علت تغییر برنامه این همایش، گفت: طبق مذاکرات به عمل آمده میان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستیابی به دستاوردهای علمی بیشتر در زمینه نشر علت این تغییر بوده است.

وی افزود: فراخوان مقاله این همایش به زودی منتشر خواهد شد و علاقه مندان می توانند مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.

همچنین كتابخانه ملي ايران به عنوان مكان برگزاري نخستين همايش ملي نشر در نظر گرفته شده است.

گفتنی است: بررسي مسايل و مشكلات حوزه‌هاي مختلف نشر و نيز چالش‌هاي پيش روي اين صنعت، برخي از محورهاي اين همايش معرفی شده‌اند. همچنین بررسي موضوعاتي نظير مديريت نشر، حقوق نشر، اقتصاد نشر، فناوري‌هاي نوين نشر، نشر الكترونيك و آموزش و پژوهش، ترسيم فضاي كلي نشر كشور و رفع نقايص مربوط به نشر كتاب و همچنين ارايه راهكارهاي مختلف تصحيح و چاپ كتاب بخشي از مباحث اين همايش‌اند.