اختتامیه هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب توكيو

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ايبنا، به نقل از شينهوا، اين نمايشگاه به عنوان يكي از بزرگ‌ترين رويدادهاي صنعت نشر در آسيا، با داشتن 1000 غرفه، ركوردي را در تاريخ برگزاري نمايشگاه ها از خود به جاي گذاشت.

در اين رويداد فرهنگي ناشراني از 30 كشور جهان چون چين، مصر و ايالات متحده امريكا كتاب‌هايي از مقاطع مختلف سني را ارائه كردند و در اين ميان كتاب‌هاي كودك با تصويرگران مطرح، جايگاه ويژه‌اي داشتند.

امسال اين نمايشگاه به بخش هاي مختلفي همچون نمايشگاه كتاب علوم طبيعي، نمايشگاه رسانه و خبر و...تقسيم شده بود. بخش نشر ديجيتال هم در اين رويداد فرهنگي، بسيار مورد توجه قرار گرفت. اين بخش با ارائه طيف وسيعي از تكنولوژي و مسايل مربوط به آن همچون كتاب‌هاي الكترونيك،دستگاه هاي كتابخوان و... توجه بسياري از بازديدكنندگان را به خود جلب كرد و يكي از نقاط عطف اين نمايشگاه محسوب مي‌شد. 

ميهمان افتخاري اين نمايشگاه عربستان سعودي بود. از ويژگي‌هاي حضور اين ميمهان، برپايي چادر سنتي عريستان بود كه در آن با خرما و قهوه عربي از بازديدكنندگان پذيرايي مي‌شد. در اين غرفه، 527 كتاب از جهان عرب شامل 350 كتاب به زبان عربي،110 كتاب به زبان انگليسي و 67 كتاب نيز به زبان هاي ديگر در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت. ماكت مساجد مقدس در مكه و مدينه نيز زيبايي خاصي به اين غرفه بخشيده بود.

تعداد بازديدكنندگان از نمايشگاه توكيو به 75 هزار نفر رسيد. در سال گذشته 776 غرفه از 29 كشور جهان در اين رويداد فرهنگي حضور داشتند.