ساخت کتابخانه 1000نفری در مجموعه مصلی تبریز

 

 

به گزارش پایگاه خبری کتابدرای و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از خبرگزاری مهر آیت الله محسن مجتهد شبستری پیش از ظهر سه شنبه در دیدار مدیرکل امور استان ها و انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت وجود کتابخانه های متعدد در جامعه و نیز با توجه به اینکه در مرکز شهر کتابخانه ای که پاسخگوی نیازهای جوانان و مردم این منطقه باشد وجود نداشت لذا بر آن شدیم بخشی از مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تبریز را به کتابخانه اختصاص دهیم.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: ساخت این کتابخانه نسبت به اجرای فاز دوم مصلی از اولویت برخوردار است.

وی اظهار امیدواری کرد، با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی بتوان کتابخانه یادشده را به مجموعه غنی علمی و فرهنگی مبدل ساخت.

شبستری با پر اهمیت خواندن مساله کتاب و کتابخوانی افزود : ارائه کتاب های خوب و مفید به جوانان و عموم مردم ، مبارزه عینی با هجمه های فرهنگی بوده و این امر وظیفه کتابخانه های عمومی را سنگین تر می کند.

وی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در دنیای کنونی و تأکیدات دین مبین اسلام به این امر خاطر نشان کرد : باید مکان ها تحقیق و مطالعه افزایش پیدا کند تا پژوهشگران و علاقمندان بتوانند با استفاده از این مراکز به تحقیق و تفحص پرداخته و از غربزدگی و مبتلا شدن به افکار مسموم در امان بمانند.

محسن خوانساری مدیرکل کامور استان های انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت های نماینده محترم ولی فقیه در استان در تصویب و اجرای برنامه های فرهنگی از آمادگی این مجموعه برای همکاری در راه اندازی کتابخانه بزرگ مصلی خبر داد.

حسن خدایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت اظهار امیدواری کرد که با تخصیص به موقع اعتبارات پروژه های مصوب در این دوره در زمینه کتابخانه ها به زودی رشد کمی و کیفی کتابخانه های عمومی استان و توسعه مطالعه مفید در جامعه محقق شود.

پس از این دیدار محسن خوانساری، مدیرکل امور استان های انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی کشور و حسن خدایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از بخش های مختلف مصلی اعظم تبریز و کتابخانه در حال احداث آن بازدید کردند.