فراخوان مقاله در زمینه سیاست‌گذاری علم و فناوری

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران به نقل از وب سایت کمیسیون ملی یونسکو در ایران، دفتر یونسکو در جاکارتا با حمایت IDRC کانادا و مشارکت دبیرخانه اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN) و کمیته فرعی توسعة منابع و زیرساخت‌های علوم و فناوری (SCIRD) در حال اجرای پروژه‌ای با عنوان "علوم، فناوری و نوآوری در توسعه آسیا؛ جایگاهی برای آموزش و سهیم شدن در اطلاعات" است.

هدف این پروژه، تشویق و تسهیل یادگیری متقابل و امکان سهیم شدن در تجربه های موجود در آسیا و اقیانوسیه به‌ویژه در منطقه جنوب شرقی آسیا است. یکی از فعالیت‌های این پروژه، استفاده از سکوهای اطلاعات فناوری به صورت اجرای یک کنفرانس ویدئویی در اواخر سال 2010  است که طی آن مقاله های کوتاه ارائه می‌شود. محتوای مقاله ها بر محور علوم، فناوری و سیاست‌گذاری‌های "نوآوری در علم و فناوری" متمرکز است و شامل موضوع های توسعه منابع انسانی در S&T، پشتیبانی مالی از تحقیق و توسعه(D&R) ، نقش FDI در توسعه علم و فناوری و غیره می‌باشد.
مهلت ارسال مقاله ها تا آخر آگوست 2010 تعیین شده و تعداد محدودی بورس‌ مطالعاتی در هر کشور نیز در سایت این پروژه اعلام شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر  به وبگاه‌ یونسکو در جاکارتا مراجعه نمایند.