آغاز اداره‌ جست‌وجوهاي ياهو به دست بينگ

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ايسنا، ياهو نحوه نمايش نتايج را كنترل خواهد كرد و به كاربران وعده داده كه اطلاعات مرتبط با سليقه و علاقه‌شان را ارايه خواهد كرد.

ياهو و مايكروسافت يك سال قبل در اقدامي براي رقابت عليه گوگل، قرارداد 10 ساله‌اي براي يكي كردن فعاليت‌هاي جست‌وجو و تبليغات اينترنتي بستند.

تحت اين قرارداد ياهو از موتور جست‌وجوي بينگ مايكروسافت در سايت‌هاي خود استفاده مي‌كند اما اداره فروش تبليغات نمايش داده شده در سايت‌هاي هر دو شركت را به دست مي‌گيرد.

آماري كه به تازگي از سوي كام اسكار نمايش داده شده حاكيست رتبه‌بندي موتورهاي جست‌وجو در ماه ژوييه تغيير اندكي داشته و سهم برتر گوگل از 66.2 درصد در ماه ژوئن به 65.8 درصد كاهش يافته است.

كاهش سهم گوگل ظاهرا به نفع ياهو بوده كه سهمش از 16.7 درصد در يك ماه قبل به 17.1 درصد رسيده اما مايكروسافت بدون هيچ تغييري با سهم 11 درصدي در رتبه سوم قرار گرفته است.

كاربران اينترنت آمريكايي در مجموع 15.6 ميليارد جست‌وجو در ماه ژوييه انجام دادند كه 10.3 ميليارد آن‌ها در موتور جست‌وجوي گوگل، 2.7 ميليارد در ياهو و 1.7 ميليارد در مايكروسافت انجام گرفت.