عدم حضور موفق وبگاه های روزنامه ها در جديدترين رتبه‌بندي

 

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ايسنا، با توجه به اين‌كه اين سايت‌ها اقداماتي را در جهت بهبود بيش‌تر انجام دادند، از آمارهاي گزارش شده درباره آن‌ها انتظار بيش‌تري مي‌رفت.

به هر حال اين آمارها چندان هم تيره و تار نبود و رتبه سايت‌هاي روزنامه در مقايسه با ماه ژوئن 2009 به‌طور قابل توجهي بالاتر قرار داشت.

تريبون اينتراكتيو با 28 ميليون بازديدكننده منحصر و شركت واشنگتن پست با 26 ميليون بازديدكننده منحصر در رتبه 40 و 47 قرار گرفتند، در حالي كه نيويورك تايمز ديجيتال سه پله صعود كرده و با 69 ميليون بازديدكننده در رتبه سيزدهم قرار گرفت.

البته معلوم نيست پس از برقراري سيستم اشتراك در وب سايت اين روزنامه، آمارهاي مذكور دستخوش تغيير شود يا خير؛ گوگل، ياهو و مايكروسافت با ترافيك بهتر از سال گذشته جزء سه سايت پربازديدكننده برتر قرار گرفتند.

فيس‌بوك دو پله صعود كرده و با گرفتن جاي AOL در رتبه چهارم قرار گرفت. شمار بازديدكنندگان اين سايت از 77 ميليون در سال گذشته به 142 ميليون نفر رسيد.

اين آمارها نشان مي‌دهد يك سايت مولتي پلت‌فرم تا چه اندازه مي‌تواند سودمند باشد زيرا پژوهش‌ها نشان مي‌دهد بسياري از كاربران آمريكايي سايت‌هاي خبري را به فيس‌بوك ترجيح مي‌دهند.

اين آمارها هم‌چنين نشان مي‌دهند كه شبكه اجتماعي تا چه اندازه اهميت يافته كه لزوم استفاده از آن‌ها براي اشتراك‌گذاري اطلاعات از سوي دبيران خبري را بارز مي‌كند.