بزرگترین نمایشگاه کتاب رومانی برگزار می شود

 

به گزارش پایگاه خبری کتابدرری و اطلع رسانی ایران (لیزنا)، به نقل از خبرگزاری مهر، این نمایشگاه که هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب رومانی محسوب می‌شود به همت سازمان ملی فرهنگی و رسانه‌ای موسسه رادیو رومانی در مرکز نمایشگاهی رومکسیو برگزار خواهد شد.

نمایشگاه گادیموس از سال 1994 برای تداوم در امر توسعه کتابخوانی و آموزش روابط بین المللی بازار رومانی با کشورهای غربی و شرقی اروپا و همچنین قاره‌های دیگر راه اندازی شده است. در سال گذشته بیش از 100 هزار بازدید کننده از 385 غرفه این نمایشگاه در فضای 14 هزار متر مربع دیدن کردند.

در نمایشگاه سال 2009 حدود 100 روزنامه نگار حضور داشتند و بیش از 500 جلسه بحث و سخنرانی درباره کتاب برگزار شد.

امسال بلژیک میهمان افتخاری نمایشگاه گادیموس است و برگزار کنندگان آن، حضور بلژیک را فرصتی می‌‌دانند تا همکاریهای حرفه‌ای و مبادلات دو کشور در زمینه‌های فرهنگی و بازار کتاب را گسترش دهند.

ریاست افتخاری نمایشگاه امسال را ژاک دابویس به عهده دارد. وی واژه‌شناس مطرح بلژیکی است که شهرت جهانی دارد. دابویس استاد ادبیات مدرن و جامعه‌شناسی ادبیات است و چندین اثر تخصصی در کارنامه خود دارد. معروفیت وی در جهان بیشتر به خاطر تحقیق در رمز و راز آثار ژرژ سیمنون نویسنده  بلژیکی رمانهای پلیسی  است.

پخش زنده به 12 زبان از سوی رادیو رومانی و جذب مشارکت رسانه‌های دیگر  همچون تلویزیون ملی TVR ، حضور روزنامه‌ها و مجلات متعبر، تولید بیش از 200 گزارش از نمایشگاه و ایجاد سایت اختصاصی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای نمایشگاه گادیموس 2010 اعلام شده است.