پایگاه های اطلاعاتی جدید مرکز اطلاعات مدارک علمی ایران رونمایی شد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران  با اعلام این خبر افزود: رونمایی از سایت جدید پایگاه‌های اطلاعاتی پژوهشگاه در چهلمین گردهمایی معاونین پژوهشی و فناوری روز چهارشنبه 24 شهوریور ماه در سنندج انجام شد.

سایت جدید پایگاه‌های اطلاعاتی جست و جو در بيش از 615 هزار ركورد اطلاعات علمی كشور را امكان پذير مي‌سازد. از طریق این سایت که توسط برنامه‌ پیشرفته‌ کتابخانه دیجیتالی سنا طراحی شده، دسترسی به 126 هزار و 847 پايان‌نامه، 90 هزار و 76 ركورد طرح پژوهشي، 139 هزار و 286 مفالهء مجله، 27 هزار و 840 گزارش دولتی، 105 هزار و 947 مقاله‌ء همایش و 15 هزار و 842 پایان‌نامهء لاتین ممکن است.

امكان جستجوي ساده و پيشرفته و بازيابي متن كامل مدارك از خدمات ارائه‌شده در کتابخانه دیجیتالی سنا به شمار مي‌رود.

كتابخانه ديجيتال محصولي است كه از طریق هم‌افزائی دانش مدیریت اطلاعات پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با قابليتهاي فنی بخش خصوصي تولید شده است و به عنوان یک نمونه موفق تبدیل ایده به پدیده‌های فناوری معرفی می شود. با توجه به اين كه شعار گردهمایی "ایده تا پدیده" است این محصول نمونه مناسبی از فعالیتهای انجام شده در پژوهشگاهها برای تبدیل دانش به فناوری است.

جامعیت در پوشش خدمات و یکپاچگی در سطوح رابط کاربر، پایگاه داده، خدمات و منابع ویژگی این نرم افزار است که آن را از سایر راه‌حل‌های ارائه شده در این زمینه متمایز می‌سازد. امکان ایجاد و مدیریت چند كتابخانه با پایگاه داده و مرکز مدیریت واحد، سازگاری و تعامل با پایگاه اطلاعات پایان نامه های ایرانداک، سمات ملی، سامانه های آموزش دانشگاهی و سایر نرم افزارهای کتابخانه‌ای از ویژگی های تعامل پذیری این نرم‌افزار است.

قابليتهاي کاربردی، فنی و امنیتی اين برنامه؛ قابل رقابت با برنامه های كتابخانه‌هاي خارجي است و دانش روز در طراحي آن به كار رفته است. سرویس جستجوی این نرم افزار امکانات ویژه ای برای محقیق در زمینه خوشه بندی و بازیابی مجدد، جستجوی یکپارچه و پیوندها دارد و از زیر ساخت امن و مطمئن برای نمایش و ارائه متن کامل اشیا دیجیتال و مدیریت حساب کاربران بهره می برد.

 با رونمايي از اين سايت كاربران از اين پس مي‌توانند جستجوي خود را در پايگاه‌هاي اطلاعاتي پژوهشگاه به بهترين نحو انجام دهند.

کتابخانه دیجیتال پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات با آدرس database.irandoc.ac.ir  در دسترس است.