کد خبر: 44198
تاریخ انتشار: یکشنبه, 17 مرداد 1400 - 10:18

داخلی

»

برگ سپید

معرفی کتاب چهار اثر از فلورانس

منبع : لیزنا
فاطمه بلوکی
معرفی کتاب چهار اثر از فلورانس

درباره نویسنده

فلورانس اسکاول شین نویسنده، تصویرگر و هنرمند آمریکایی در بیست و چهارم سپتامبر ۱۸۷۱در شهر کمدن نیوجرسی متولد شد. فلورانس تحصیلات ابتدایی خود را در فیلادلفیا به اتمام رسانده است و  بعد از اتمام دوران تحصیل با اورتشین ازدواج کرد، اورتشین یک نمایشنامه‌نویس بود و در کنار خانه‌اش تئاتری ساخت و سه نمایشنامه نوشت که فلورانس دراین نمایش نقش اصلی را بازی کرد. فلورانس و اورت در سال ۱۹۱۲ از یکدیگر جدا شدند بیشتر شهرت او در ایران و جهان با کتاب چهار اثر است. چهار اثر کتابی است که تاکنون بیش از شصت بار به صورت رسمی چاپ شده است.  اما فلورانس ابتدا برای سخنان تاثیرگذارش و بعد برای پیوستن به فرقه‌ی اندیشه نو مشهور شد. وی در کودکی به نقاشی علاقه‌ی زیادی داشت و قادر بود احساساتش را به وسیله‌ی نقاشی منتقل کند، روح بلند او از ابتدای زندگی‌اش نمایان و پررنگ بود. فلورانس باکتاب «بازی زندگی» وارد دنیایی نویسندگی شد وی در کتاب‌هایش از کتاب مقدس مسیحیان سخنان بسیاری می‌آورد. فلورانس اسکاول شین در هفده اکتبرسال ۱۹۴۰ که ۶۹ سال داشت دارفانی را وداع گفت.

درباره کتاب

درقسمتی از کتاب «بازی زندگی» اینطور آمده اکثر مردم زندگی را مبارزه می‌دانند درحالیکه زندگی شبیه یک بازی است. از نگاه عیسی مسیح زندگی بازی بزرگ داد و ستد است که هرچه بکاری همان را درو می‌کنی و نتیجه آن را خواهی دید. هرچه انجام بدهی به خودت بازگردانده می‌شود و قانون عکس العمل در آن جاریست. همچنان به ما آموخته‌اند قانون تخیل در بازی زندگی نقش عمده دارد، دراثر «کلام تو همانند عصای جادوی توست» اسکاول شین اعتقاد شدیدی به گفتار دارد با این باور که قدرت کلام یک معجزه‌گر است می‌توان هرشرایط بدی را تغییر داد و با کمک طلبیدن از خداوند و از راه گفتار می‌توان در تمامی مشکلات به پیروزی دست یافت در حقیقت هرکسی قادر است باتکان دادن چوب دستی و قدرت زبانش وضعیت زندگی خود را به خوب یا بد تغییر دهد. اسکاول مخاطبانش را دعوت به بیان جمله‌های انگیزشی و تاکیدی می‌کند. در اثر «راه مخفی به سمت موفقیت» نویسنده عنوان می‌کند تمامی افراد می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند هیچ چیز در این دنیا آنقدر عجیب نیست که رخ ندهد... برای اتفاق افتادن آرزوها و خواسته‌ها تنها کافیست کلمات کلیدی و انگیزشی در ذهن انسان تکرارکنند و البته شخص از ته قلب به آن باور داشته باشد... در اثر «قدرت کلام» باز هم تاکید بر نفوذ و قدرت کلام است و توصیه و یا ارزشی که او در این کتاب می‌کند این است که کلمات و زبان خود را در جهت طلب برکت و روزی و رسیدن به آرامش و موفقیت برای خود و دیگران استفاده کنید.

نقاط قوت و ضعف کتاب

به نظر بنده این کتاب دارای نقاط ضعفی هم هست، از جمله :1.عدم وجود ریشه علمی 2. عدم اقناع خوانندگان منطقی

در چهار بخش مختلف این کتاب اسکاول شین سعی شده است تا به بیانی ساده و دوستانه، مخاطبین خود را با مفهوم اصلی کتاب درگیر کرده و آموزه‌های لازم را به دور از هرگونه اجبار و با شعارگرایی، به خوانندگان بیاموزد. به علت اینکه سخنان اسکاول شین ریشه علمی ندارد، در حين نقد و بررسی کتاب ۴ اثر فلورانس اسکاول شین به این نتیجه میرسیم که خوانندگان این کتاب یا چنان مجذوب این کتاب می‌شوند که با باوری بسیار عمیق کتاب را رها می‌کنند و زندگیشان را متحول کرده است. یا چنان از سخنان اسکاول شین دل زده می‌شوند و آن‌ها را تکراری و بی‌پایه و اساس و نشدنی می‌داند که هنوز وقتی اولین داستان کتاب بازی زندگی و راه این بازی «که مربوط به دختری است که همیشه خود را در نقش یک زن بیوه میدیده و در نهایت هم بعد از ازدواج بیوه می‌شود، را تمام نکرده‌اند کتاب را رها می‌کنند و آن را از جنس کتاب‌هایی می‌داند که فقط سعی بر خرافاتی کردن انسان‌ها دارند.

بریده‌ای از کتاب

بخواهید تا خواسته شما اجابت شود، بجویید تا بیابید، دربزنید که بی‌شک آن در بسوی شما باز خواهد شد. وقتی انسان بتواند بدون هیچ تردیدی آرزو کند بی‌شک آن آرزو دست یافتنی خواهد بود. قانون کار ما را جدی بگیرید بازی زندگی همان قانون کنش و واکنش است. به زور و اصرار چیزی را نخواهید هرچه که به صلاح شما باشد در زمان مناسبش خدواند برایتان مهیا می‌کند... زیرا چیزی که به زور و خودخواهی خواسته شود چیزی جز شر به همراه ندارد.

سخن پایانی

 کتاب «چهار اثر از فلورانس» اسکاول شین منبعی ارزشمند برای افرادی است که می‌خواهند به واسطه جادوی قدرت کلام و قانون جذب و کائنات  به هر چه می‌خواهند در زندگی برسند و شخصیتی قدرتمندتر از قبل برای خودشان بسازند.

منبع

وب سایت فیدیبو، فلورانس اسکاول شین، انتشارات نقش و نگار، بازیابی شده در تاریخ  ۱۳۸۹/۱۰/۱۵به آدرس لینک

وب سایت کتابراه به لینک

وب سایت کتاب سبز به لینک

مشخصات کتاب

اسکاول شین، فلورانس. چهار اثر از فلورانس/ تهران: انتشارات نقش و نگار، 1389. (367 ص)

نگارنده این متن

فاطمه بلوکی متولد اسفند ۱۳۷۸، بزرگ شده ساری، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان، علاقمند به نویسندگی