برپایی نمايشگاه نسخه هاي خطي ديوان حافظ در موزه ملك

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، روابط عمومي كتابخانه و موزه ملي ملك اعلام کرد: همزمان با روز بزرگداشت حافظ، اين مؤسسه با همكاري مؤسسه انتشاراتي اكتا برنامه ويژه اي را به همراه نمايشگاه منتخبي از نسخه هاي خطي ديوان حافظ از مجموعه كتابخانه ملي ملك برپا مي كند.  

 

 در اين نمايشگاه علاوه بر تصاوير نسخه هاي خطي، نسخه هاي قديمي چاپ سنگي ديوان حافظ نيز به نمايش در خواهد آمد.

 

از قديمي ترين نسخه هايي كه مي توان به آن اشاره كرد نسخه خطي ديوان حافظ در تاريخ 894 ه.ق. كه توسط محمدبن علاالدين رزه اي باخزري كتابت شده و نسخه چاپي ديوان حافظ منتشر شده در تهران به سال 1265 ه.ق. كه توسط نصرالله تفرشي كتابت شده است .

 

همچنين در 20 مهر ماه از ساعت 18 الي 20،  مراسم «روي ماه» به مناسبت بزرگداشت  حافظ،  غزلسراي بزرگ  ايران  برگزار  مي شود  كه در اين مراسم علاوه بر تقدير از ناشران قديمي و فعال در انتشار كتاب هاي مرتبط با حافظ و تقدير از هنرمندان خوشنويس، نگارگر و تذهيب كار كه در انتشار آثار هنري مرتبط با اشعارحافظ فعال بوده اند، دو سخنراني با موضوع «جام جم در غزليات حافظ»  توسط دكتر مرتضي هنري، استاد دانشگاه نيوكاسل استراليا و «جستجوي تصاوير پويا و ايستا در اشعارحافظ» توسط دكترسيد محسن هاشمي، از اعضاي هيات علمي دانشگاه هنر برگزار مي شود.

 

علاقه مندان می توانند براي بازديد از نمايشگاه ديوان حافظ مي توانند از تاريخ 20 مهر ماه لغايت 27 مهر ماه از ساعت 9 الي 16 به نشاني مؤسسه كتابخانه و موز ملي ملك واقع در خيابان امام خميني مراجعه كنند.