عامل كندي وايمكس در ايران پیمانکار چینی است

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، به نقل از مهر، مدیر عامل اپراتور سراسری وایمکس مبین نت از تاخیر غیرقابل قبول پیمانکار چینی این شبکه خبر داد و گفت: در صورت رفع نشدن مشکلات تا چند هفته آینده قطعا در چارچوب قرارداد برخوردی جدی با شرکت هوواوی انجام می شود و امکان انتخاب پیمانکار جدید نیز وجود دارد. 

اخیرا شرکت چینی هوواوی در برخی از پروژه‌های مخابراتی خود با شرکتهای خصوصی و دولتی ایرانی با مشکل روبرو شده است به همین منظور مدیران منطقه خاورمیانه این شرکت با حضور در تهران اقدام به بررسی موارد و رایزنی با شرکتهای طرف قرارداد کرده‌اند. 

محمد تقی خاکی نبود برنامه ریزی صحیح توسط پیمانکار چینی "هوواوی"‌ را موجب کندی پیشرفت توسعه شبکه مبین نت عنوان کرد و گفت: روز گذشته نیز مدیران ارشد این شرکت با حضور در ایران خواستار برگزاری جلسه ای بودند که به دلیل بدقولی‌های فراوان هوواوی حاضر به حضور در آن جلسه نشدیم اما در متنی که توسط نماینده مبین نت در آن جلسه منعکس شد کاملا موضع شفاف و صریح خود را بیان کرده و به پیمانکاران چینی اخطار دادیم. 

وی با بیان اینکه در صورتی که تا چند هفته آینده مشکلات هوواوی برطرف نشود قطعا برخوردی جدی صورت می گیرد و امکان انتخاب پیمانکار جدید نیز وجود دارد افزود: متاسفانه به رغم همکاری مناسب از سوی مبین نت، شرکت هوواوی در اجرای پروژه وایمکس از کارشناسانی استفاده کرده است که توان لازم برای تامین خواسته‌های ما را ندارند. 

خاکی افزود: چندین بار در جلسات گوناگون این موارد گوشزد شده و هم اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که در صورت عدم رفع مشکلات، مبین نت با مشکل مواجه می‌شود. از همین رو در صورتی که هوواوی تا چند هفته آینده مشکلات خود را برطرف نکند قطعا برخوردی جدی براساس قرارداد فی‌مابین انجام خواهیم داد. 

وی با بیان اینکه اگر با هوواوی در این مورد خاص به راهکاری مشترک نرسیم جزئیات مشکلات را مطرح خواهیم کرد به مهر گفت: در حال حاضر آن دسته از مشترکان که از وایمکس مبین نت استفاده می‌کنند با مشکلی مواجه نیستند.  

 این شرکت چینی که چند سالی است عنوان بزرگترین تامین کننده تجهیزات مخابراتی و ارتباطی ایران را از آن خود کرده اخیرا در برخی از پروژه‌ها با مشکلات فنی و طراحی روبرو شده است همین موضوع باعث شده تا مدیران شرکت‌های همکار با اخطارهای جدی به این شرکت تا مرحله لغو قرارداد و جرایمی که در قراردادها دیده شده است پیش بروند.
از همین رو گفته می شود اخیرا مدیران ارشد خاورمیانه هوواوی پس از آنکه شرایط را بحرانی تلقی کردند‌ با حضور در ایران در حال رایزنی با شرکتهای همکار برای حل اختلافات هستند.
یکی دیگر از پروژه‌های بزرگی که اخیرا این شرکت در دست گرفته راه‌اندازی پروژه اپراتور سوم موبایل ایران است. هوواوری با اپراتورهای اول و دوم نیز همکاری دارد. پایلوت پروژه NGN مخابرات ایران نیز به هوواوی سپرده شده است.