با کشف مشکلات امنیتی سرویس­های گوگل، از گوگل جایزه بگیرید

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایسنا، مديران اين شركت اعلام كرده كه اميدوار است اين ابتكار بازتاب گزارش‌هايي باشد كه گوگل از محققان امنيتي مستقل دريافت مي‌كند. بر اساس پست ارسال شده در وبلاگ گروه امنيتي گوگل، اين شركت شاهد افزايش شمار گزارش‌هاي موثر از سوي محققان بوده و تلاش‌هاي آنان در مرورگر كروميوم مطمئن‌تر براي ميليون‌ها كاربر نقش داشته است و اكنون برنامه جايزه براي گزارش آسيب‌پذيري‌هاي جديد كه به سايت‌هاي اينترنتي گوگل مرتبط خواهد بود، به صورت آزمايشي اجرا مي‌شود.

 اين شركت از محققان مستقل خواسته اطلاعاتي درباره مشكلات امنيتي در صفحات جست‌وجوي گوگل، يوتيوب، بلاگر و اوركات ارايه كنند. اما برخي از برنامه‌ها به‌ويژه آندرويد، پيكاسا و گوگل دسكتاپ شامل اين طرح نخواهند بود؛ گوگل اعلام كرده ممكن است در آينده اين برنامه را به سرويس‌هاي مذكور گسترش دهد.

هم‌چنين گوگل درباره آزمايش برروي اشتراك‌هايي كه متعلق به آنان نيست يا ويژه آزمايش ايجاد شده‌اند، به محققان هشدار داد. جايزه نقدي گوگل به محققان از 500 دلار آغاز مي‌شود اما ممكن است به سه هزار و 133 دلار نيز برسد و محققان خيرخواه مي‌توانند جايزه خود را به صورت ناشناس به امور خيريه اهدا كنند.