رونمایی از نشان کتابدار در همایش ارزش ها و جذابیت های کتابداری و اطلاع رسانی

 

به گزارش لیزنا، «نشان کتابدار» به عنوان نماد حرفه ای کتابداران توسط انجمن کتابداری و اطلاع رسانی خراسان در همایش «ارزش ها و جذابیت های کتابداری و اطلاع رسانی» در روز چهارشنبه 3/9/1389 به50 کتابدار نو پا اهدا شد.

«نشان کتابدار»، نشانی برای فارغ التحصیلان کتابداری و ورود آنها به جامعه کتابداران است.

این همایش به منظور جشن دانش آموختگی دانشجویان سه گروه کتابداری مستقر در سطح شهر مشهد شامل: دانشگاه فردوسی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه امام رضا و با استقبال گسترده از سوی دانشجویان ورودی جدید، برگزار گردید.

در این مراسم دکتر مهری پریرخ، عضو هیأت علمی گروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد و سید ابراهیم عمرانی، رئیس کتابخانه مرکزی پردیس علوم دانشگاه تهران، در مورد ارزش ها و جذابیت های کتابداری و اطلاع رسانی و آینده حرفه کتابداری به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این سخنرانی ها بر اهمیت حرفه کتابداری و اطلاع رسانی، مهارت های مورد نیاز کتابداران و نیز فرصت های شغلی، در جامعه اطلاعاتی نوین تاکید شد.

در پایان این مراسم، جواد یغمائی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران (شاخه خراسان) اعلام داشت، امید می رود با موافقت انجمن ایران بتوان این نشان که بیانگر پیوستگی حرفه ای اعضای انجمن و نماد کتابداران می باشد را برای تمامی اعضای انجمن تهیه و ارسال نماییم.