اسامی پذیرفته شدگان جذب هیئت علمی تا پایان ماه اعلام می شود

به گزارش لیزنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،حسین نادری منش، در مصاحبه با خبرنگاران در حاشیه جلسه امروز شورای عالی عتف ( علوم ، تحقیقات و فناوری ) با اعلام اینکه اسامی به دانشگاه ها معرفی شده اند ، گفت: دانشگاه ها تا پایان دی برای اعلام نتایج مهلت داشتند و منتظر دریافت این نتایج هستیم .
وی افزود: اختیار پذیرش عضو هیئت علمی به دانشگاه ها داده شده است و ما رصد می کنیم که عدالت علمی و عمومی در این کار رعایت شود ، افراد ذی صلاح به جایگاه واقعی خود برسند و به نیازهای دانشگاه ها نیز توجه شود .

معاون آموزشی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به آئین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی که پذیرش اعضای هیئت علمی را دو بار در سال تعیین کرده است ، آگهی دوم جذب هیئت علمی را نیز در بهمن منتشر خواهیم کرد .

نادری منش افزود: در این مرحله فقط کسانی که دارای مدرک دکتری هستند می توانند نام نویسی کنند و نیز ظرفیت های جدید دانشگاه ها و ظرفیت دانشگاه هایی که تاکنون اعلام نشده اند در نظر گرفته می شود .

وی از نام نویسی حدود2600 نفر دارای مدرک دکتری در جذب نیمه متمرکز سراسری امسال و دادن اولویت به دارندگان مدرک دکتری خبرداد و اضافه کرد: بیش از30 هزار نفر از داوطلبان جذب نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دانشجوی دکتری هستند .

نادری منش گفت: اعلام می کنیم در جذب عضو هیئت علمی هرقدر دانشگاه ها ظرفیت داشته باشند از آنها حمایت می کنیم .

معاون آموزشی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اگر تعداد نهایی اعضای هیئت علمی مورد نیاز دانشگاه ها به10 هزار نفر نیز برسد حمایت ما ادامه دارد ، افزود:‌ این کار به بهتر شدن شاخص نسبت استاد به دانشجو کمک خواهدکرد .