انجمن کتابداری نمی تواند فعالیت های صنفی داشته باشد

امیر رضا اصنافی در گفتگو با خبرنگار لیزنا درباره «استخدام رشته هایی غیر از کتابداری در نهاد کتابخانه های عمومی» بیان کرد:" به دلیل اینکه زیر ساخت های نهاد کتابخانه های عمومی با انجمن کتابداری ایران متفاوت است و انجمن کتابداری ایران انجمنی صنفی نیست  نمی تواند برای مطالبات صنفی کاری انجام دهد. استخدام در نهاد براساس سیاست هایی کلان و گسترده شکل می گیرد. انجمن کتابداری همان گونه که نمی تواند در انتخاب رئیس کتابخانه ملی دخالتی کند نمی تواند در امور استخدامی نهاد دخالتی داشته باشد."

عضو هیأت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران تصریح کرد: " از سال 1387 کم کم ارتباطات بانهاد کتابخانه های عمومی نزدیک شد. اداره پژوهش های نهاد شکل گرفت که به لحاظ علمی موفق شدیم تفاهم نامه ای امضاء کنیم و همین قضیه منجر شد که  با دانشگاه الزهرا (س) همکاری کنند و همایش «کتابخانه های عمومی» برگزار شود.   از آن زمان به بعد تیم کتابداری با حضور فارغ التحصیلان  کارشناسی و کارشناسی ارشد در اداره پژوهش های نهاد در حال همکاری است."

وی افزود: " انجمن به لحاظ علمی رابطه ای قوی با نهاد دارد که حتی قرار است نشست مشترکی را با عنوان « نقش کتابداران در ترویج مطالعه در مدارس و کتابخانه های عمومی » برگزار نماید اما انجمن کتابداری تنها انجمنی علمی است و چون صنفی نیست نمی تواند در امور استخدام های نهاد دخالت کند."

خبرنگار: الهه حسینی