طراحی «كبوتر سفيد» فرهنگنامه کودکان و نوجوانان

 

به گزارش لیزنا، «كبوتر سفيد فرهنگنامه»  نشانی است که به مناسبت انتشار جلد سیزدهم فرهنگنامه کودکان و نوجوانان طراحی شده و و نماد دانايي، آگاهي و صلح است.


پیام «كبوتر سفيد فرهنگنامه»: " بخوان و بدان! بپرس و پاسخ را جستجو كن! هرچه بيشتر بداني، صلح بيشتري به دنيا مي‌بخشي و اين چنين دنيا جاي بهتري براي زندگي خواهد بود" است.

گفتنی است، فرهنگنامه کودکان و نوجوانان ، نخستین دایره المعارف عمومی مصور ایرانی است که از سال 1358 تاکنون با دیدگاهی علمی – پژوهشی و با تکیه بر فرهنگ ایران و جهان متناسب با دانش پایه و زبان و بیان گروه سنی 16-10 سال تهیه می شود. در تألیف فرهنگنامه بیش از 300 استاد و متخصص رشته های مختلف همکاری می کنند. کلیه فعالیت های فرهنگنامه زیر نظر شورای اجرایی و دبیر آن صورت می گیرد.

تاکنون جوایز کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (1377)، ترویج علم ایران (1379) و بهترین مقاله های دینی در دایره المعارف ها (1383) به فرهنگنامه کودکان و نوجوانان اعطا شده است.

علاقه مندان جهت تهیه نشان «كبوتر سفيد فرهنگنامه»  می توانند به شورای کتاب کودک واقع در تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوريحان، خیابان شهید وحيد نظري، شماره 31 مراجعه نمایند.