افزوده شدن منابع ارزشمند ایرانشناسی و اسلام‌شناسی به مجموعه کتابخانه مجلس

به گزارش لیزنا، با توجه به رشد خرید و اهداء منابع چاپی به کتابخانه مجلس آمار منابع موجود در این کتابخانه در حال افزایش است. به گفته معاونت فنی کتابخانه مجلس، تعداد منابع چاپی این کتابخانه به مرز نیم میلیون رسیده و مقایسه آمار منابع ثبت شده خود گویای این امر است، این در حالی است که دفتر ثبت کتابخانه به 500000 جلد رسیده است.

همچنین راضیه یوسفی‌نیا کارشناس واحد فراهم‌آوری بخش کتابها و مجلات لاتین کتابخانه مجلس گفت: در آخرین روزهای سال 1389 مجموعه‌ای از کتابهای ارزشمند ایرانشناسی و اسلام‌شناسی که حدود 100 عنوان را شامل می‌شد به مجموعه کتابخانه افزوده شد.

وی گفت: فهرست الفبایی این کتاب‌ها برای اطلاع محققان تنظیم و قبل از سازماندهی به اطلاع عموم علاقمندان می‌ رسد البته تعدادی از کتابهای فارسی زبان چاپ آمریکا نیز به تاز‌گی دریافت شده که عنوان آنها در این فهرست نیامده اما با مراجعه حضوری محققان در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

یوسفی نیا افزود: دراین مجموعه موضوعات مختلف همچون سیاست، تاریخ، فهرست نسخ خطی، اقتصاد، اسلام، هنر اسلامی، ادبیات، خاورمیانه و غیره که اغلب حول محور ایران و اسلام است به زبانهای انگلیسی، آلمانی و فرانسه مشاهده می‌شود.

وی افزود همچنین همچنین تعداد قابل توجهی از جدیدترین نشریات سال 2009 و 2010  نیز به تاز‌گی دریافت و در کتابخانه ایرانشناسی ثبت شده است.

وی در پایان گفت: کتابخانه مجلس تمام توان خود را به کار گرفته تا در سال 90 مهمترین منابع لاتین در موضوعات مختلف به ویژه ایرانشناسی و اسلامشناسی را به جامعه محققان عرضه کند.

شایان ذکر است اطلاعات کل منابع چاپی کتابخانه مجلس در وب سایت این کتابخانه قابل مشاهده است.