پیش‌بینی فروش 100 میلیون پوندی نسخه الکترونیکی هر‌ی‌پاتر

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، سایت اسکاتسمن اعلام کرد: به نظر می‌رسد این مبلغ رکورد فروش قبلی این نویسنده بریتانیایی را که از درآمد کتابها و حق کپی‌رایت آنها برای ساختن فیلم 620 میلیون پوند بود بشکند.

لیز تامسون سردبیر وب سایت "بوک برانچ" عنوان می‌کند: من تعجب نمی‌کنم اگر رولینگ از فروش کتابهایش به صورت الکترونیکی 100 میلیون به دست آورد.

همین‌طور پرفسور کلر اسکوایرز مدیر مرکز بین‌المللی انتشارات و ارتباطات دانشگاه استرلینگ این کار را مانند اجازه پخش موسیقی بیتلز در شبکه آی‌تونز عنوان می‌کند و استقبال از آن را محتمل می‌داند.

سخنگوی رولینگ نیز بر فعالیت مستمر و پیگیر برای حاضر شدن کتابهای هری‌پاتر به صورت الکترونیکی برای آی‌پد و ای‌بوکها تاکید کرده و از آماده سازی آنها در آینده نزدیک خبر داده است.

"هری پاتر" نام مجموعه رمانهای فانتزی است که در آن ماجراهای جادوگر نوجوانی به نام هری‌پاتر به همراه دوستانش رون ویزلی و هرمیون گرنجر نقل می‌شود که هر سه از دانش‌ آموزان مدرسه خرافات و جادوگری هاگوارتز هستند. این داستانها روایت کننده مبارزه بین خیر و شر و جدال هری‌پاتر و یارانش با جادوگران بد است.

عنوان 7 کتاب هری‌پاتر عبارتند از هری پاتر و سنگ جادو، هری پاتر و تالار اسرار، هری پاتر و زندانی آزکابان، هری پاتر و جام آتش، هری پاتر و محفل ققنوس، هری پاتر و شاهزاده دورگه  و همچنین هری پاتر و یادگاران مرگ.

این مجموعه با ترجمه‌های متعددی در ایران منتشر شده است.