در کنکور دکتری بومی گزینی نداریم

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، سید جلال طباطبایی افزود: آزمون نیمه متمرکز دکتری (Ph.D) سال 90 برای اولین بار در روز 25 فروردین ماه 90 در 32 شهر و 61 حوزه امتحانی برگزار می شود و 130 هزار و 900 نفر در آن شرکت می کنند.

وی بیان کرد: تاکنون 116 هزار و 88 نفر توانسته اند کارت آزمون خود را دریافت کنند و داوطلبان تا پایان امروز چهارشنبه 24 فروردین فرصت دارند با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور کارت آزمون خود را دریافت کنند.

معاون سازمان سنجش با تشریح شیوه پذیرش در آزمون دکتری سال 90، هر گونه موضوع درباره بومی گزینی در این آزمون را رد کرد و گفت: پذیرش در این کنکور به صورت معرفی اولیه و چند برابر ظرفیت به دانشگاهها است. در معرفی افراد 80 درصد نمره کل آزمون و 20 درصد معدل کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای پس از همتراز سازی اعمال می شود.

وی افزود: پذیرش نهایی از میان داوطلبان پذیرفته شده مرحله اول و معرفی شدگان به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و منحصراً بر اساس نمره ارسالی از دانشگاهها و اولویت انتخابی داوطلب و همچنین ظرفیت اعلام شده دانشگاه ها صورت می گیرد.

طباطباییگفت: حوزه امتحانی داوطلبان صرفاً بر اساس محل اقامت آنان تعیین شده و هیچ تاثیری در پذیرش نهایی ندارد و طرح بومی گزینی به هیچ وجه در کنکور دکتری اجرا نمی شود.