کتاب باعث حسادت دشمنان آزادی می‌شود

به گزارش لیزنا به نقل از خبرآنلاین، آسوشیتدپرس گزارش داد: این نویسنده اهل پرو از رئیس جمهور آرژانیتن به دلیل برخورد او با روشنفکران این کشور که با حضور یوسا مخالف بودند تشکر کرد.

ماریو بارگاس یوسا اظهار کرد امیدوار است پافشاری کریستینا فرناندز بر آزادی بیان در آرژانتین همه‌گیر شود و پیروان او نیز به حق همگان بر بیان نظرات خود احترام بگذارند، به‌ویژه حق روزنامه‌های اپوزیسیون که از سوی دولت احساس خطر می‌کنند.

بارگاس یوسا یکی از مدافعان پروپاقرص آزادی شخصی و اقتصادی است که سیاست‌ها و فساد منتسب به فرناندز را به باد انتقاد گرفته است.

حضور نویسنده «سور بز» در نمایشگاه کتاب آرژانتین با مخالفت روشنفکران نزدیک به دولت و مراکز دولتی که از انتقاد یوسا آزرده بودند روبرو شده بود.

این نویسنده از فرناندز به دلیل مداخله مثبت او زمانیکه مسئولان نمایشگاه زیر فشار بودند و می‌خواستند دعوت خود را پس بگیرند تشکر کرد.

نویسنده «گفت‌وگو در کاتدرال» در سخنرانی پنجشنبه شب خود گفت: «کتاب همیشه به حسادت در میان دشمنان آزادی دامن زده است. افرادی که فکر می‌کنند تنها صاحبان حقیقت هستند.»

او افزود: «نازی‌ها، فاشیست‌ها، کمونیست‌ها، نظامی‌های و افراد بانفوذ که همیشه صاحبان حقیقت آنها را کور می‌کنند سعی دارند روح نقد را که موتور تغییر است رام خود سازند. خوشبختانه این افراد همیشه شکست خورده‌اند، اما متاسفانه قربانیانی بر جا گذاشته‌اند.»

در حال حاضر این بحث در آرژانتین بر زبان است که رسانه خصوصی بیشتر آزادی بیان را تهدید می‌کند یا رسانه دولتی.

پیش از آغاز سخنرانی، هب دوبونافینی، رهبر حقوق بشر و از نزدیکان فرناندز از یوسا خواست در برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی گروه رسانه‌ای «گروپو کلارین» که شامل برنامه تلویزیونی سازمان دوبونافینی نیز هست حضور پیدا کند.

به غیر از این افتتاحیه نمایشگاه حاشیه دیگری نداشت، این درحالی بود که انتظار می‌رفت در زمان افتتاحیه تظاهراتی صورت بگیرد.