پادگان ارتش برای پارکینگ نمایشگاه کتاب تهران تخلیه شد

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، این مجموعه نظامی که در منطقه هفت تهران و در خیابان شهید بهشتی حد فاصل خیابان‌های شهید علی‌اکبری و مفتح واقع شده، برای مدت 10 روز به فضای نمایشگاه مصلای تهران واگذار شد و در اختیار مسئولان اجرایی نمایشگاه قرار گرفت.

پیشتر و در جلسات متعددی که میان مسئولان نمایشگاه و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران و مدیران این شهر برگزار شد، تامین محلی مناسب برای پارک خودروها در ایام نمایشگاه به عنوان یکی از مسائل اصلی که بسیار هم مورد تاکید مسئولان راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر این اساس پیشنهاد شد که پادگان لجستیک ارتش که در ضلع جنوبی مصلی واقع شده و فضای مناسبی برای پارک بیش از 3000 دستگاه خودرو دارد، تخلیه شود و به فضای پارکینگ نمایشگاه اختصاص یابد.

این پارکینگ در خیابان شهید بهشتی واقع شده است. البته ورودی پارکینگ لجستیک ارتش از این خیابان نیست بلکه از خیابان شهید نقدی است و خروجی آن هم از خیابان شهید علی‌اکبری است.

در حال حاضر مسئولان شهرداری تهران با تخلیه این فضا نسبت به خط کشی آن هم اقدام کرده‌اند و قرار است از فردا (13 اردیبهشت) مورد استفاده نمایشگاه کتاب تهران قرار گیرد.

در هیمن حال خیابانهای اطراف مصلی از جمله قنبرزاده هم در ایام نمایشگاه برای پارکینگ خودروها مورد استفاده قرار خواهد گرفت و با توجه به افزوده شدن مجموعه لجستیکی ارتش و نیز وجود پارکینگ اصلی در خود مصلی، پیش‌بینی می‌شود پارک خودرو در خیابان‌های دیگر با مشکلات حاد رو به رو نشود.

 

سال گذشته و در دوره بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم در بخشی از ضلع شمالی بزرگراه رسالت هم محلی برای پارک خودروها اختصاص یافت اما به دلیل ازدحام بیش از حد، تردد خودروها در فضاهای غربی و جنوبی مصلی با دشواری‌هایی همراه بود.