برگزاری نشست هاي علمي آموزشي در كتابخانه و موزه ملي ملك

به گزارش لیزنا روابط عمومي مؤسسه كتابخانه و موزه ملي ملك، اعلام کرد: سري نشست هاي علمي واحد آموزش، نشر و پژوهش اين مؤسسه  كه نخستين جلسه آن در زمستان سال 89 برگزار شده بود، آغاز شد.

اين سري نشست ها بصورت متناوب و به منظور ايجاد وحدت رويه و نظام مند كردن پيشنهادات آموزش، پژوهش و نشر در مؤسسه و در راستاي فراهم آوردن بسترهاي لازم براي بهره گيري از ارزش ها و مجموعه هاي اين مؤسسه ، با دو رويكرد توجه به ارتقاء سطح دانش كاركنان و همچنين توجه به مخاطبين مؤسسه به اجرا در خواهد آمد. چراكه يكي از مهمترين اهداف اين مؤسسه رسيدن به حداكثر كارايي، اثر بخشي و بهره وري بيشتر از مجموعه كتابخانه و موزه ملي ملك است كه تنها با بهره مندي از ابزار آموزش، پژوهش و نشر امكان پذير است .

دومين نشست اين بخش با بررسي دو موضوع «الگویی مطلوب و راه کارهای  مناسب در مراکز فرهنگی (کتابخانه، آرشیو، موزه )»  توسط خانم دكتر مؤمني و «ضرورت توجه به كتابخانه هاي تخصصي» توسط مهناز جعفري انجام شد.

دكتر مؤمني به بررسي وظايف كتابخانه و موزه بصورت جداگانه و وجوه اشتراك آنها انداخت  و گفت: انجام معرفی و پژوهش درموزه ها با عنوان مراکز میراث فرهنگی وبا بکارگیری تدابیر خاص جهت الگوی مطلوب و ارایه راهکارهای مناسب دركتابخانه ها با عنوان  مراکز اطلاع رسانی،  باعث  تولید دانش در مراکز فرهنگی خواهد شد.مهناز جعفري هم در بحث خود به بررسي كتابخانه هاي تخصصي واستاندارد ها و ضرورت وجود آنها پرداخت و گفت: کتابخانه تخصصی مکانی است که در آن، اطلاعات به روشی که بیشترین سودمندی را داشته باشد ارزیابی، تجزیه، سازماندهی، بسته بندی شده و در نهایت به پژوهشگران ارائه می شود.

سري برنامه هاي آموزشي اين مؤسسه متعاقبا از طريق سايت مؤسسه به نشاني www.maleklibrary.ir  و يا www.malekmuseum.org  اعلام خواهد شد كه شركت در آن با هماهنگي قبلي براي علاقمندان آزاد است.