گسترش همكاري‌ کتابخانه‌هاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی

به گزارش لیزنا به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، محمدرضا دهشیری معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به همراه سلیمانی رئیس مرکز گسترش زبان و ادبیات فارسی اين سازمان و صدقی زاده  وابسته فرهنگی كشورمان از مرکز مرکز تاریخ ، فرهنگ و هنرسازمان کنفرانس اسلامی(ارسيكا)  در استانبول بازید و با دکتر نزیه طالب معروف  معاون ارسیکا  دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طالب معروف ضمن خوشامد گویی به مهمانان در خصوص فعالیتهای ارسیکا در کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی توضیحاتی ارائه  کرده و افزود: چندی قبل ما تفاهم نامه  جشنواره معرفی صنایع دستی و هنرهای اسلامی را جهت برگزاری در شهر تاریخی اصفهان با حضور 55 کشور را به طرف ایرانی پیشنهاد کرده ایم و منتظر پاسخ هستیم.

وي از آمادگی این مرکز برای نشر مشترک کتاب در موضوعات هنری ، تاریخی و صنایع دستی جمهوري اسلامي ايران  وهمچنین چاپ فارسی  کتاب" قدس گل شهرها" بر اساس عکس های تاریخی قدس از آرشیو سلطان عبدالحمید اعلام نمود و مقرر شد فایلهای عربی و انگلیسی این کتاب  جهت ترجمه به زبان فارسی در اختیار  طرف ایرانی قرار گیرد.

دهشیری در این دیدار ضمن تشکر از فعالیتهای ارسیکا در زمینه معرفی فرهنک و تمدن اسلامی گفت: ما با استانداری اصفهان در زمینه برگزاری جشنواره صنایع دستی و هنرهای اسلامی  صبحت خواهیم کرد و تلاش  می نماییم این برنامه در بهار سال آینده  برگزار شود.

در پایان این دیداردهشیری و همراهان از کتابخانه  ارسیکا بازدید كردند و توافق شد زمینه اتصال کتابخانه ارسیکا به کتابخانه  مرکزی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین نهاد  کتابخانه های عمومی ایران فراهم شود.