نشریه روزانه نمایشگاه کتاب تهران نیامده رفت

 

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، در حالی که کادر تحریریه این نشریه نخستین شماره آن را تا ساعات پایانی شب گذشته آماده انتشار کرده بود، این شماره از چاپ بازماند.

گفته می شود به رغم تاکید رئیس نمایشگاه کتاب تهران مبنی بر انتشار روزانه این نشریه، اختلاف دیدگاه‌ها میان اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه در خصوص محتوا و ساختار این نشریه و نیز عدم هماهنگی لازم برای چاپ به موقع، از دلایل اصلی چاپ نشدن نشریه روزانه نمایشگاه کتاب تهران بوده است.

در همین حال مذاکرات سرپرست گروه خبری این نشریه با رئیس نمایشگاه در خصوص نحوه انتشار این نشریه به جایی نرسید.

متوقف شدن انتشار نشریه روزانه نمایشگاه در حالی صورت می گیرد که پیشنهاد انتشار مجدد آن پس از سه سال چندی پیش در شواری سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران به تصویب رسیده بود.

پس از 3 سال وقفه در انتشار نشریه روزانه نمایشگاه کتاب تهران، این چهارمین سال پیاپی است که این نمایشگاه بین المللی که مسئولان از آن با عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی خاورمیانه یاد می کنند، یک نشریه روزانه ندارد.

نشریه روزانه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قرار بود در 16 صفحه تمام رنگی به 3 زبان فارسی، انگلیسی و عربی و در 10 شماره در ایام نمایشگاه منتشر شود.

اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و برنامه‌های نمایشگاه، گفتگو با مسئولان و دست اندرکاران چاپ و نشر، ناشران و نویسندگان برتر و پرکار، پوشش برنامه‌های مختلف سراها و پرداختن به مباحثی مانند شعار سال و شعار نمایشگاه، بحث‌هایی درباره چاپ و نشر در استان‌ها، حوزه دین، دفاع مقدس، مطالبی مرتبط با حضرت زهرا ( س) به دلیل مصادف بودن شهادت ایشان با روزهایی از نمایشگاه، معرفی کتاب‌ها، گزارشی ار عملکرد معاونت فرهنگی در یک سال گذشته از اهداف اصلی این نشریه بود.