کروم جایگزین سایر سیستم عاملها در گوگل می شود

به گزارش لیزنا به نقل از ایتنا ،این در حالی است که شرکت مذکور پیش‌بینی کرده بیش از ۷۵ درصد کاربران تجاری و سازمان‌ها در آینده نزدیک فعالیت‌های خود را از سیستم‌عامل ویندوز به Chrome OS انتقال خواهند داد.

گوگل در کنفرانس Google I/O اعلام کرد که به دنبال همکاری با دو شرکت سامسونگ و ایسر نخستین لپ‌تاپ‌ها مبتنی بر سیستم‌عامل رایانه‌ای خود را که بر اساس مرورگر اینترنتی Chrome ساخته شده است، از تاریخ ۱۵ ژوئن وارد بازار می‌کند.

در این کنفرانس از سرگئی برین پرسیده شد که چند درصد کارمندان شرکت گوگل هنوز از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند و او در پاسخ اعلام کرد که روی ۲۰ درصد رایانه‌های کارمندان شرکت گوگل همچنان ویندوز نصب است و مابقی از سیستم‌های عامل Mac یا لینوکس استفاده می‌کنند.

اما او توضیح داد که از سال آینده بخش اعظم کارمندان شرکت گوگل تمام فعالیت‌های خود را با سیستم‌عامل Chrome OS انجام خواهند داد.

برین ادامه داد: «من فکر می‌کنم که سیستم‌عامل ویندوز در کل مشکلی ندارد. مخصوصا ویندوز ۷ که از نظر امنیتی بسیار تقویت شده است».

به گفته او در این میان سیستم‌عامل Chrome OS قابلیت‌های بیشتری را ارایه می‌دهد و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا کلیه ابزار‌ها و برنامه‌های مورد نیاز خود را مبتنی بر وب در اختیار داشته باشند که این فناوری می‌تواند مزایای فراوانی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به همراه داشته باشد.