رونمایی از نخستین کتابخانه دیجیتال تخصصی در زمینه علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری

به گزارش لیزنا،  روز گذشته طی مراسمی با حضور دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی،انصاری مدیر کل دفتر و کارشناسان و پژوهشگران، از کتابخانه دیجیتال دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، رونمایی شد.

کتابخانه تخصصی این دفتر نخستین کتابخانه تخصصی در زمینه علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری است که به این امکان مجهز می‌شود.

بر اساس این گزارش، وجود بیش از 8800 جلد کتاب فارسی، 2745 کتاب لاتین، 19000 عنوان مقاله فارسی، 7026 عنوان مقاله لاتین، 112 عنوان نشریه فارسی، 32 عنوان نشریه لاتین، 755 عنوان پایان فارسی، 5 عنوان پایان‌نامه لاتین از امکانات این کتابخانه تخصصی است.این کتابخانه قابلیت‌های متنوع تحقیقاتی، جستجوی آنلاین منابع در بیش از 80 کتابخانه و پژوهشگاه تخصصی تحت پوشش برنامه نرم‌افزاری سیمرغ را داراست.

شیرین الادینی ، رئیس کتابخانه دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در رابطه با نحوه دسترسی کاربران گفت : اعضای کتابخانه می توانند از طریق اینترنت به منابع مورد نياز خود دسترسی داشته و به مطالعه آن بپردازند . همچنین اعضای مجاز می توانند منابع را ذخیره و یا از آن نسخه چاپی تهیه نمایند.

شایان ذکر است؛ کتابخانه تخصصی دفتر مطالعات در سال 1368 با هدف دستیابی و گسترش منابع اطلاعاتی در زمینه علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری و لزوم گسترش امکانات دسترسی به منابع اطلاعاتی و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی راه‌اندازی شده است.