از نسخ خطی و کتب چاپ سنگی شهرستان اردکان حفظ و حراست جدی شود

به گزارش لیزنا، روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد اعلام کرد: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن حضور در دفتر امام جمعه اردکان با حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه جدید این شهر دیدار کرد.

در این دیدار علایی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان، به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار دبیرکل و معاونان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با معظم له اشاره کرد و افزود: با توجه به دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب در خصوص کتاب و کتابخوانی، نهاد طرح‌های مختلفی را برای سال جاری جهت ارتقاء سطح مطالعه مفید طراحی کرده و در دست اجرا دارد.

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی اینترنتی و طراحی سیرهای مطالعاتی مفید برای همه اقشار جامعه را یکی از برنامه‌های مهم نهاد کتابخانه‌های کشور در این خصوص دانست.

حجت‌الاسلام و والمسلمین حسینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردکان نیز در سخنان کوتاهی به ضرورت ایجاد علاقه به مطالعه در بین اقشار مختلف مردم و به ویژه جوانان اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر به حفظ و حراست از نسخ خطی و کتب چاپ سنگی موجود در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان شد.