بینگ و بایدو متحد می شوند
به گزارش لیزنا به نقل از فارس ،لس آنجلس تايمز گزارش داد: يك سال و نيم پس از خروج گوگل از بازار جستجوگرهاي اينترنتي در چين به دليل اختلاف نظر با دولت اين كشور مايكروسافت آماده شده تا با فعاليت در اين بازار با موتور جستجوي محلي چيني ها موسوم به بايدو دست و پنجه نرم كند.

اين شركت مي گويد با بايدو براي ارائه خدمات جستجوي اينترنتي به زبان چيني هم به توافق رسيده است. همچنين قرار است تا قبل از پايان سال 2011 ميلادي سرويس هاي مختلف بينگ به بايدو اضافه شود تا كاربران چيني به طيف گسترده تري از خدمات جستجو دسترسي داشته باشند.

بايدو هم اكنون 83 درصد از بازار جستجو در چين را در اختيار دارد و با توجه به چند صد ميليون كاربر اينترنت فعال در اين كشور اگر مايكروسافت بتواند سهم كوچكي از اين بازار را هم از آن خود كند، به سود و درآمد كلاني دسترسي خواهد داشت. با توجه به اينكه روزانه 10 ميليون جستجو به زبان انگليسي در بايدو انجام مي شود ارتقاي امكانات جستجوي اين موتور جستجو به زبان چيني بسيار به نفع آن خواهد بود.

دو طرف تاكنون از انتشار جزييات مالي قرارداد خود با يكديگر خودداري كرده اند. در ماه گذشته تعداد كاربران اينترنت در كشور پهناور چين از مرز 470 ميليون نفر گذشت.