ثبت پسوردهای پیش‌پاافتاده در هات میل ممنوع!

به گزارش لیزنا به نقل از ایتنا، شرکت مایکروسافت با توجه به سادگی برخی رمزهای عبور انتخاب شده از سوی کاربران سرویس پست الکترونیکی هات‌میل مانع از انتخاب این رمزهای عبور شده و صاحبان این قبیل آدرس‌ها را مجبور به تغییر رمز عبور خود خواهد کرد.

بنا بر این گزارش برخی کاربران این سرویس پست الکترونیکی با انتخاب برخی رمزهای عبور ساده مانند ۱۲۳۴۵ و یا خود عبارت Password راه را برای هکرها باز گذاشته و آنها تنها با حدس زدن این رمزهای عبور به سادگی به ایمیل این افراد نفوذ می‌کنند.


این روند از کاربرانی که اقدام به ثبت آدرس‌های جدید در این سرویس می‌کنند آغاز شده و به تدریج برای سایر کاربران قدیمی اجباری خواهد شد.

دیک کراداک مدیر گروه برنامه‌نویسی هات‌میل در وبلاگ خود آورده است: اگر شما نیز از این رمزهای عبور پیش پاافتاده برای هات‌میل خود استفاده کرده‌اید در آینده نزدیک از شما خواهیم خواست که آن را به رمز عبوری قوی تغییر دهید.

اما رمز عبور مد نظر مایکروسافت و سایر سرویس‌دهنده‌های اینترنتی چیست؟ بنا به تعریف آنها رمز عبور قوی شامل مخلوطی از اعداد، کاراکترها و حروف بزرگ و کوچک است و نه تاریخ تولد و یا کلماتی که به صورت عادی در فرهنگ لغات دیده شده و از سوی سایر کاربران مورد استفاده قرار گرفته و در نتیجه به راحتی حدس زده شود.

اگر شما همین الان به فکر تغییر رمز عبور خود افتاده‌اید بهتر است این مطلب ما را بخوانید تا با ۲۲ رمز عبور رایج و پراستفاده در دنیای اینترنت آشنا شده و هرگز از آنها استفاده نکنید!