برگزاری نمايشگاه كتاب ويژه ماه رمضان در قاهره

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، اهرام آنلاين نوشت: اين نمايشگاه به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان در قاهره برگزار و به مدت 20 روز كاري از پنجمين روز ماه مبارك رمضان تا روز بيست و پنجم اين ماه در كنار رود نيل در قاهره برپا مي‌شود.

اين نمايشگاه كه تا ساعاتي پس از افطار روزه‌داران نيز به ارائه خدمات فرهنگي و عرضه كتاب به علاقمندان مي‌پردازد در حاشيه خود برنامه‌هاي متنوعي دارد كه از جمله آنها مي‌توان به اجراي برنامه‌ها و نشست‌هاي مختلف ادبي، فرهنگي، تاريخي و ديني اشاره كرد كه با حضور كارشناسان مربوطه برگزار مي‌شود. در روزهاي برگزاري اين نمايشگاه مراسم افطار با حضور گروه زيادي از مردم در حاشيه رود نيل برگزار مي‌شود.

امسال ناشران مختلفي در اين نمايشگاه 20 روزه شركت كرده‌اند. به گفته مدير برگزاري نمايشگاه كتاب رمضان تا امروز 85 ناشر براي شركت در اين نمايشگاه ثبت‌نام كردند.

در ميان ناشران علاقمند به حضور در اين نمايشگاه 11 ناشر خارجي ديده مي‌شود كه از ميان آنها مي‌توان به ناشران عرب از كشورهاي اردن، لبنان، سوريه، عربستان سعودي و الجزاير اشاره كرد. نمايشگاه كتاب رمضان در دو فرصت زماني به ارائه خدمات فرهنگي و ديني به مخاطبان و بازديدكنندگان خود در قاهره مي پردازد.

به گفته مدير اين نمايشگاه، ناشران در روزهاي برگزاري اين نمايشگاه همه روزه از ساعت 11 تا 16 و از ساعت 21 تا 1 بامداد به ارائه خدمات به مردم و علاقمندان به كتاب مي‌پردازند.

برگزاري نشست‌هاي ادبي، كارگاه‌هاي ادبي و داستان‌خواني، نشست‌ها و سمينارهاي ديني، طرح و بررسي پرسش‌هاي ديني از جمله برنامه‌هاي جنبي اين نمايشگاه كتاب است. 
نمايشگاه كتاب رمضان در روزهاي پنجم تا بيست و پنجم ماه مبارك رمضان در قاهره برگزار مي‌شود.