طرح ساماندهي سايت‌هاي دولتي تدوين شد

به گزارش لیزنا، به نقل از روابط عمومي سازمان فناوري اطلاعات، سعيد مهديون، رييس كميته فني كارگروه فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور (فاوا)، اظهار داشت: اين پيش نويس در 9 ماده تدوين شده و جهت تصويب نهايي به كميسيون تخصصي كارگروه ارسال شده است.

وي افزود: براساس يكي از مواد اين پيش نويس، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات موظف است به منظور ارايه موثر خدمات و اطلاعات نسبت به تدوين و ابلاغ 'راهنماي ساماندهي وب‌گاه‌ها و درگاه‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي جمهوري اسلامي ايران' اقدام و آن را به صورت ساليانه بروز رساني نمايد.

مهديون با بيان اين مطلب كه اين طرح در راستاي اجراي سند راهبردي نظام جامع فناوري اطلاعات تدوين شده است، تصريح كرد: نظام‌مند كردن مراحل مختلف طراحي، پياده‌سازي، به‌روز رساني، نگهداري و پشتيباني وب‌گاه‌‌ها و درگاه هاي دستگاه‌هاي اجرايي در راستاي توسعه خدمات الكترونيكي، از جمله اهداف تدوين اين طرح محسوب مي شود.

وي خاطرنشان كرد: از ديگر اهداف درنظر گرفته شده براي تدوين اين طرح مي توان به جلوگيري از اتلاف منابع و هزينه‌ها، جلب اعتماد و رضايت مردم در دريافت خدمات الكترونيكي و همچنين ارتقاي جايگاه كشور در مجامع بين‌المللي اشاره كرد.

رييس كميته فني كارگروه فاوا با اشاره به شرايط ارزيابي درگاه‌هاي دستگاه هاي دولتي گفت: در صورت تصويب نهايي اين طرح در كارگروه تخصصي فاوا، شاخص‌هاي ارزيابي وب‌گاه‌ها و درگاه‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي بر اساس راهنما تدوين شده از سوي وزارت ارتباطات تدوين مي شود تا انتهاي هرسال سنجش ساليانه اين درگاه ها بر اساس آن انجام شود.

مهديون ادامه داد: در اين پيش نويس تاكيد شده است كه ميزباني كليه وب‌گاه‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي بايد در مراكز داده داخل كشور انجام شود و مالكيت و تابعيت وب‌گاه‌ها و درگاه‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي با دستگاه مربوطه خواهد بود.