تهيه‌ي نسخه‌ پشتيبان از مجموعه‌ي گنجينه‌ي نفايس آستان قدس

به گزارش لیزنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، محسن اميري‌نيا با بيان اين مطلب گفت: پس از موافقت در خصوص پيشنهاد تهيه‌ي نسخه‌ي پشتيبان قرآن و نفايس موجود در گنجينه، كار نسخه‌برداري در دستور كار  معاونت موزه‌ها قرار گرفت و‌ با دقت فراوان انجام شده كه با عنايت حضرت رضا(ع) هم‌زمان با شروع ماه مبارك رمضان به اتمام رسيد.

اميري‌نيا در خصوص ميكروفيلم اين نسخ‌ اذعان داشت: نسخه‌ي پشتيبان از 76 قرآن شامل 17 قرآن با جنس پوست، 57 عدد از جنس كاغذ و دو قرآن از جنس پارچه توسط چهار دستگاه مرتبط با عكس‌برداري از قرآن‌ها تهيه‌ شده است.

وي خاطرنشان كرد: هم‌چنين هشت برگ قرآن نفيس و ارزشمند بايسنقري، يك برگ قرآن پيرآموز و 24 جلد قرآن و مرقعات نيز در ميان اين نسخه‌هاي پشتيبان وجود داشته كه اين ميكروفيلم‌ها در چهارچوب طرح‌هاي علمي و پژوهشي در دسترس پژوهشگران و محققان علوم قرآني قرار خواهد گرفت.

اميري‌نيا عنوان كرد: نسخه‌هاي نفيس موجود در گنجينه‌ها با حضور نمايندگان اداره‌ي مخطوطات، خزانه‌داري كل، بازرسي، اداره‌ي حفاظت و مرمت آثار فرهنگي آستان قدس رضوي و هم‌چنين مسئولان گنجينه‌ي قرآن و نفايس  طي 10 روز تهيه شده كه اميدواريم اين حركت با بركت ماه نزول قرآن همراه بوده باشد.

لازم به ذكر است، وجود قرآن‌هاي نفيس، ارزشمند و بي‌نظير منسوب به ائمه‌ي اطهار(ع) و هم‌چنين برگ‌هاي مشهور به قرآن بايسنقري در گنجينه‌ي قرآن و نفايس، اين گنجينه را در زمره‌ي كم‌نظيرترين گنجينه‌هاي نفايس قرآني جهان اسلام درآورده كه روزانه صدها نفر از زائران بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع) با اشتياق فراوان از آن بازديد به عمل مي‌آورند.