نماینده ایران: ایفلای امسال، دقیقه نودی است!

 

شیما مرادی، دانشجوی دوره دکتری علوم کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و کتابدار  ایرانی که موفق به اخذ «جايزه سفر» ایفلا 2011در گفتگوی اختصاصی با لیزنا گفت: همایش سالانه ایفلای 2011 در شهر سان خوان جمهوری پورتوریکو آغاز شده است. برنامه های اصلی ایفلا، از چهاردهم آگوست آغاز خواهند شد و از کشور ایران سه مقاله و یک پوستر شرکت خواهند داشت.

نماینده ایران در ایفلا درباره نحوه ارائه آثار پژوهشی ایرانیان در این کنگره جهانی به لیزنا گفت: مقاله مشترک خانمها دخت عصمتی، صابری و بنده و نیز مقاله خانم حیدری و آقای کریمیان را ارائه خواهم کرد.

وی افزود:  مقاله خانم ها دکتر اباذری و دکتر باب الحوائجی توسط نماینده دیگر ایران خانم دکتر اباذری ارائه خواهند شد.

همچنین پوستر آقای دکتر نادر نقشینه نیز توسط اینجانب از روز 15 آگوست در محل برگزاری همایش و پوسترها، در معرض نمایش خواهد بود.

وی درباره برنامه های خود در روز یکشنبه 14 آگوست به لیزنا گفت: برنامه پنل امروز مربوط به کتابخانه های پارلمانی است و نام پنل Congress track 2: Policy, strategy and advocacy است. در این پنل شش مقاله در هشت زبان زنده دنیا ارائه می شوند و مقاله آخر با عنوان « Digitization as a means of preservation: a case for the Digital Parliamentary Library of Iran » مربوط به خانم حیدری و همکارشان است. بعد از این نشست، نمایشگاه ایفلا نیز رسما آغاز به کار خواهد کرد.

مرادی در ادامه تصریح کرد: ایفلای امسال، با استفاده از ایده «بلاگر ایفلا»  کتابداران را به ارسال اخبار و گزارش ها تشویق کرده است. از ایران نیز من به عنوان بلاگر ایفلای 2011، اخبار مربوط به ایفلا را در وبلاگ خود خواهم نوشت.

شیما مرادی درباره رویدادهای کنگره امسال ایفلا بیان کرد: ایفلای 2011 نیز همانند هر سال رویدادهایی نظیر جایزه گسترش دانش بیل و ملیندا گیتس، معرفی محصولات جدید شرکتها بزرگی چون او.سی.ال.سی و .... را در بر خواهد داشت. قابل ذکر است که نمایشگاه مربوط به کتابداری و اطلاع رسانی همزمان با برگزاری نشست ها برگزار خواهد شد.

وی در پایان درباره روند اجرای برنامه ها در ایفلا 2011 به لیزنا گفت: کلا ایفلای امسال، دقیقه نودی است! همه کار را در لحظه آخر انجام داده اند و حتی برنامه ایفلا همین دیروز به روز شده است، باور نکردنی است!