جايزه ادبي كودك اتصالات به زودي داوري مي‌شود

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، گالف نيوز نوشت: اين جايزه كه يكي از جوايز ادبي معتبر در امارات متحده عربي است امسال با داوري منتقدان و برخي از نويسندگان ادبي برندگان خود را در ماه نوامبر سال جاري به مخاطبان و علاقمندان به آثار ادبي معرفي خواهد كرد.

اين جايزه كه ارزش آن 1 ميليون درهم است هر سال در امارات متحده عربي و با حضور ناشران عرب از كشورهاي مختلف براي انتخاب برترين اثر، بهترين نويسنده و موفق‌ترين ناشر ادبي كودك و نوجوان برگزار مي‌شود. سال گذشته اين جايزه با انتخاب يك ناشر مصري، برترين ناشر حوزه كودك و نوجوان جهان عرب را انتخاب و به مخاطبان خود معرفي كرد.

به گفته مدير برگزاري اين جشنواره ادبي جايزه كودك اتصالات يكي از جوايز ادبي موثر در ارتقاء كيفي و كمي آثار منتشر شده براي گروه سني كودك و نوجوان در امارات متحده عربي و به دنبال آن در ديگر كشورهاي عربي براي كودكان و نوجوانان است.

وي اضافه كرد: شركت در اين جايزه ادبي بين‌المللي موجب مي‌شود تا ناشران با انگيزه بيشتري براي افزايش كيفيت كتاب‌هاي خود به لحاظ نگارش و تصويرگري و حتي كيفيت چاپ اقدام كنند و اين مسئله در جذب مخاطبان اين كتاب‌ها كه غالبا كودك هستند بسيار موثر خواهد بود.

برندگان اين جايزه كه نوامبر سال جاري انتخاب و به جامعه ادبي معرفي خواهند شد از ميان ناشران و نويسندگاني انتخاب مي‌شوند كه آثار خود را تا پايان وقت اداري روز سي و يكم آگوست سال جاري به اين دبيرخانه ارسال كنند.

كتاب‌هاي ارسال شده بايد به زبان عربي به رشته تحرير در آمده و يا ترجمه شده باشد و از مدت زمان انتشار آن بيش از 3 سال نگذشته باشد.

انتشارات «آل شروك» سال گذشته موفق شد به خاطر انتشار كتاب «نقطه سياه و سفيد» جايزه ادبي كودك اتصالات را به نام خود ثبت كند. اين اثر كه به قلم «وليد طاهر» به رشته تحرير در آمده است با هنرمندي همين نويسنده تصويرسازي نيز شده است.