ثبت‌نام اینترنتی دانشگاه 3 میلیون تومان آب خورد

به گزارش لیزنا به نقل از همشهری آنلاین، مدتی قبل مردی نزد ماموران پلیس شهرستان رودبار در استان کرمان رفت و از دستبرد افراد ناشناس به حساب عابربانکش خبر داد.این مرد مدعی بود که سارقان بدون اطلاع او 3 میلیون تومان از حسابش برداشت کرده و موجودی حساب او را خالی کرده‌اند. 

با شروع تحقیقات پلیسی، ماموران متوجه شدند که شاکی مدتی قبل برای ثبت نام اینترنتی دانشگاه به یکی از کافی نت‌ها رفته بود و در آنجا از رمز اینترنتی حسابش برای پرداخت وجه ثبت نام استفاده کرده بود.

از سوی دیگر ادامه تحقیقات نشان می‌داد که عملیات سرقت از حساب مالباخته نیز از طریق یکی از کامپیوترهای این کافی نت صورت گرفته است. بنابراین شکی برای پلیس باقی نماند که سارقان با سوءاستفاده از غفلت مالباخته در هنگام ثبت نام دانشگاه، رمز دوم و مشخصات کارت عابربانک او را به دست آورده و دست به سرقت از حسابش زده‌اند.

سرهنگ کردستانی، رئیس پلیس شهرستان رودبار با بیان این خبر گفت: با این اطلاعات ماموران راهی کافی‌نت مورد نظر شدند و 3 نفر از کاربران را که دست به این سرقت زده بودند، دستگیر کردند. وی با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌ها به دستبرد از حساب شاکی با به دست آوردن رمز و مشخصات عابر بانک او اعتراف کرده اند، افزود: به شهروندان توصیه می‌شود از قرار دادن رمز حساب خود به افراد دیگر خودداری کنند و در مراقبت از آن نهایت دقت را مدنظر قرار دهند.