نشستی برای تازه واردها در ایفلا 2011

 

به گزارش لیزنا، در نشستی با عنوان «تازه واردها» که برای شرکت کنندگانی که برای اولین بار در کنگره ایفلا شرکت می کردند، برگزار شد، 8 سخنران صحبت کردند.

جنیفر نیکلسون، دبیر کل ایفلا، از نقش کنگره های ایفلا در آموزش حرفه کتابداری و اطلاع رسانی سخن گفت. به اشتراک گذاری منابع و تجربیات، ایجاد شبکه های بین المللی و همکاری افراد در سراسر جهان از جمله جنبه هایی بود که وی درخصوص اهمیت آنها صحبت کرد.

امپورا روئدا، مترجم همزمان ایفلا، شرکت کنندگان را برای تلاش به تبدیل شدن به سخنران های آتی کنگره ایفلا تشویق کرد. وی اطلاعاتی درباره نحوه نگارش، ارائه و سخنرانی درخصوص پژوهش های انجام شده توسط ایشان ارائه کرد.

بن گو ، رئیس بخش فهرستنویسی و سفارشات خارجی کتابخانه ملی چین، از تجربیات خود درخصوص حضور در دوره های بسیار کنگره های ایفلا و روش های جدیدی که اهالی حرفه کتابداری می توانند برای به اشتراک گذاری و ارائه گزارش درباره تجربیات خود در کنفرانس ایفلا به کار گیرند صحبت کرد. وی به اشتراک گذاری تصاویر در فلیکر، وبلاگ نویسی، تهیه ی گزارش های حرفه ای و مقاله را با دیگر متخصصان از روش های متداول دانست.

هلن آساموآ-حسن، عضو هیأت مدیره ایفلا  از کشور غنا، به طور مفصل درباره جزئیات سازمان ایفلا و کنگره آن سخن گفت.

وی گفت: امسال 219 نشست شامل نمایشگاهها، نشست های اطلاع رسانی ، پوستر و نشست های ویژه کمیته های تخصصی  برگزار می شود.

این عضو هیأت مدیره ایفلا، شرکت کنندگان جدید را به حضور در نشست های ویژه کمیته های تخصصی برای آشنایی بیشتر با ایفلا دعوت کرد.

سباستین ویلک، سرپرست گروه علاقه مندی های ویژه متخصصان، درباره اهمیت جذب متخصصان جوان و دانشجویان برای شرکت در کنگره های ایفلا  سخن گفت.

سون فاند، مدیر نمایشگاهها بر وجود سه رویکرد اصلی که تا کنون فروشندگان در کنگره های ایفلا داشته اند اشاره کرد: کتابهای چاپی در حال ناپدیدشدن هستند، دستگاهها و ابزارهای مبتنی بر تلفن همراه متداول تر شده اند، و به ارائه خدمات ویژه به مشتریان توجه خاص شده و تغییرات بسیاری در آن ایجاد شده است.

ورونیکا هرناندز از دفتر گردشگری پورتوریکو، اطلاعاتی را درباره موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی پورتوریکو ارائه کرد.

آلمالوسز فیگوئرا، مدیر کتابخانه منطقه ای کارائیب، انواع مختلف کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی موجود در پورتوریکو، شامل کتابخانه های تخصصی، عمومی و آموزشگاهی را تشریح کرد.

گفتنی است، هفتاد و هفتمین کنفرانس جهانی کتابداری و اطلاع رسانی ایفلا (فدراسيون بين‌المللي انجمن‌ها و مؤسسات كتابداري) در سال 2011 با موضوع «کتابخانه ها فراتر از کتابخانه: یکپارچگی، نوآوری و اطلاعات برای همه »، در «پورتوریکو» از 22 مرداد آغاز شده است و تا 27 مرداد ادامه می یابد.