مایکروسافت خود را برای عرضه ویندوز 8 آماده می‌کند

به گزارش لیزنا به نقل از همکاران سیستم، اگر به دنبال تازه‌ترين خبرهاي مربوط به نسخه جديد سيستم عامل ويندوز شرکت مايکروسافت هستيد مي‌توانيد با مراجعه به وبلاگ جديد اين شرکت با عنوان Building Windows 8 از تازه‌ترين تحولات مربوط به ويندوز 8 با خبر شويد.

 


مايکروسافت مي‌گويد با بهره‌گيري از اين وبلاگ جديد به معرفي و توضيح قابليت‌هاي آينده، تصميمات رابط کاربر، مهندسي و ديگر خبرهاي مرتبط با سيستم عامل جديد ويندوز 8 مي‌پردازد.


استيون سينوفسکي، مدير بخش ويندوز و ويندوز لايو شرکت مايکروسافت در اين‌باره مي‌گويد: ما مي‌دانيم که برنامه‌نويسان، شرکت‌هاي ارائه خدمات فناوري اطلاعات و سازندگان باز‌ي‌هاي رايانه‌اي خواهان قابليت‌ها و ويژگي‌هاي جديد ويندوز 8 هستند، قابليت‌هاي فراواني به اين محصول جديد شرکت مايکروسافت افزوده شده است از اين رو مي‌خواهيم تا حد امکان توضيحات کافي مربوط به اين قابليت‌ها را در اختيار کاربران قرار دهيم.


شرکت مايکروسافت پيش از رونمايي از ويندوز 7 نيز با راه اندازي وبلاگي تحت عنوان Engineering Windows 7 دست به اقدام مشابهي زده بود.


نخستين پست سينوفسکي براي وبلاگ جديد ويندوز 8  جمله‌اي کوتاه درباره سيستم عامل جديد شرکت مايکروسافت بود، خبر عرضه ويندوز 8 به بازار در ماه ژوئن اعلام شده بود، وي همچنين به چشم‌انداز اين محصول جديد اشاره كرده است که به گفته مديران اين شرکت متحول‌ترين نسخه ويندوز از زمان ويندوز 5 به شمار مي‌آيد.


وي افزود: ويندوز 8 سيستم‌عامل‌هاي ويندوز براي نسل‌هاي جديد دستگاه‌هاي پردازشگر را متحول مي‌کند، امروزه از هر سه رايانه شخصي در جهان دو رايانه به صورت همراه هستند (لپ تاپ‌ها، نت‌بوک‌ها، نوت‌بوک‌ها، رايانه‌هاي لوحي، Slateها، Convertibleها( که اندازه نمايشگر‌هاي آنها از 10 اينچ  آغاز مي‌شود تا به نمايشگرهاي ديواري و نمايشگرهاي multiple HD مي‌رسد. حافظه ذخيره‌سازي آنها از مگابايت به ترابايت و تا حافظه‌هاي ابري ارتقا يافته است، همه اين تحولات مايکروسافت را به ايجاد تغييرات عمده در ويندوز تشويق کرده است.


سيستم عامل ويندوز جديد شرکت مايکروسافت براي رايانه‌هاي پشت ميزي و همچنين رايانه لوحي مناسب خواهد بود، همچنين ويندوز 8 نخستين نسخه از ويندوز خواهد بود که قابليت اجرا روي تراشه‌هاي ARM-based و اينتل X86 دارد. اپليکيشن‌ها براي اين سيستم عامل جديد بر پايه HTML و زبان برنامه‌نويسي جاوا اسکريپت خواهد بود.


جزئيات بيشتر درباره سيستم عامل ويندوز 8 در خلال برگزاري کنفرانس BUILD developer (13 تا 19 سپتامبر) مطرح مي‌شود.


سينوفسکي گفت: شرکت مايکروسافت در نظر دارد ابزارهاي توسعه يافته ويندوز 8 را به همراه قابليت‌هاي جديد معرفي کند.